تعلق خاطر مردم یزد به درمانگاه تأمین‌اجتماعی قائمیه

رییس درمانگاه شبانه روزی قائمیه یزد با توجه به عواملی مانند تعلق خاطر مردم منطقه به این درمانگاه و بافت تاریخی این شهر که با بازدید مسافران داخلی و خارجی مواجه می‌شود، میزان استقبال از خدمات این مرکز را بسیار چشمگیر توصیف کرد؛ به نحوی که ماهانه حدود ۱۵ هزار بیمار به این مرکز مراجعه می‌کنند.

دکتر مهدی کاشفی‌زاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این درمانگاه در سه شیفت صبح، عصر و شب فعالیت دارد، افزود: این مرکز با برخورداری از ۲۶۰۰ متر مربع مساحت از خدمات ویزیت پزشکان عمومی و متخصصان تشکیل شده است. همچنین در این مرکز خدمات مامایی، داروخانه و تزریقات مردان و زنان به مراجعه کننده‌ها ارائه می‌شود و بخش‌های اداری، مالی و آمار و فناوری اطلاعات فعال است.

وی ادامه داد: در این مرکز علاوه بر پزشکان عمومی، پزشکان متخصص در رشته‌های اطفال، داخلی، پوست، اعصاب‌ و روان، قلب و عروق، زنان و زایمان بیماران را پذیرش می‌کنند.

رییس درمانگاه شبانه روزی قائمیه یزد، گفت: با توجه به گستردگی خدمات پزشکی این مرکز، خدمات آن با استقبال بیمه‌شدگان مواجه است و حتی شاهد مراجعه بیماران بیش از ظرفیت درمانگاه هستیم. اما بیشترین تلاش برای پذیرش بیماران انجام می‌شود؛ به نحوی که ماهانه به‌طور میانگین ۱۵ هزار بیمار از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

کاشفی‌زاده بیان کرد: با توجه به استقرار این درمانگاه در ناحیه تاریخی شهر میراث جهانی یزد، علاوه بر همشهری‌ها که تعلق خاطر به این مرکز دارند، مسافران داخلی و حتی خارجی که از سایر کشورها برای بازدید بناهای تاریخی به شهر یزد سفر می‌کنند، از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

او همچنین درباره تأمین داروهای مورد نیاز بیماران در این درمانگاه، افزود: تا حد امکان داروهای مورد نیاز بیماران مربوط به پزشکان عمومی و متخصصان فراهم می‌شود و در صورت بروز کمبود برخی از اقلام دارویی، این کمبود تنها معطوف به درمانگاه تأمین‌اجتماعی نیست و به عنوان یک مسئله کشوری محسوب می‌شود.

رییس درمانگاه شبانه روزی قائمیه یزد با اشاره به تعداد ۴۴ نیروی انسانی فعال در این مرکز، گفت: از این تعداد، ۲۱ نفر را کادر درمان تشکیل می‌دهد. همچنین ۹ پزشک عمومی و ۲۰ متخصص به طور متغیر با درمانگاه همکاری دارند و تعداد کادر اداری را نیز ۴ نفر تشکیل می‌دهد.

کاشفی‌زاده ادامه داد: اما با توجه به بازنشسته شدن تعدادی از همکاران و انتقال برخی دیگر با کمبود نیرو در برخی قسمت‌های اداری، مالی و خدمات عمومی مواجه هستیم.

وی یکی از مهمترین مسائل این درمانگاه را مربوط به فضای فیزیکی بیان کرد و افزود: محدودیت فضای فیزیکی، مستهلک بودن ساختمان و عدم صدور پروانه ساختمان توسط دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله مهمترین چالش‌های این مرکز را تشکیل می‌دهد.

رییس درمانگاه شبانه روزی قائمیه یزد با اشاره به اهداف کوتاه و بلندمدت این درمانگاه، گفت: از اهداف کوتاه‌مدت می‌توان به ترمیم، مرمت و بازسازی ساختمان درمانگاه اشاره کرد که یکی از برنامه‌های آینده ما را تشکیل می‌دهد. اما در بلند مدت درنظر داریم تا ساختمان جدید درمانگاه را احداث کنیم و برای این منظور در تلاش هستیم تا پروانه ساخت مرکز را از مراجع ذی‌صلاح دریافت کنیم.

کاشفی‌زاده ادامه داد: به ویژه اینکه در منطقه فعالیت درمانگاه، قابلیت لازم برای ارائه خدمات آزمایشگاه، سونوگرافی، رادیولوژی و تخصص‌هایی مانند چشم‌پزشکی، ارتوپدی، گوش‌ و حلق‌ و بینی وجود دارد و در صورت افزایش فضای درمانی و امکانات و تجهیزات مناسب در این درمانگاه، امکان ارائه این خدمات نیز میسر می‌شود.

کد خبر: 62785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =