تأمین اجتماعی به سمت هوشمندسازی گام‌های اساسی برداشته است

حمیدرضا نائب خسروشاهی، کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های اخیر برای ارائه خدمات بهتر در بستر الکترونیک و سهولت دسترسی مخاطبان و ذینفعان به خدمات غیرحضوری، به سمت هوشمندسازی، گام‌های اساسی برداشته است.

نائب خسروشاهی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در پاسخ به این سوال که آیا ارائه خدمات غیرحضوری در بستر الکترونیک در راستای ارائه بهتر خدمات به افراد بیمه‌شده در مسیر هوشمندسازی تأمین اجتماعی می‌تواند به استقبال آنان از انواع برنامه‌های بخش بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی کمک کند؟ افزود: به طور یقین توسعه خدمات غیرحضوری باعث تسهیل فرایند عقد قراردادها با سازمان‌ها، نهادها و افراد بدون بیمه شده است و همین موضوع در راستای ترغیب افراد به بهره‌مندی از بیمه تأمین اجتماعی کمک خواهد کرد.

او ادامه داد: این گونه خدمات در بستر فضای مجازی و الکترونیک مردم را به دریافت خدمت در مسیر غیرحضوری بیشتر ترغیب خواهد کرد. کاهش رفت و آمد افراد تحت پوشش به شعب سازمان ناشی از توسعه خدمات الکترونیک تأمین اجتماعی، تسهیل دریافت خدمت به ذینفعان را به دنبال داشته است.

توسعه خدمات الکترونیک برای جذب اعتماد ذینفعان

رئیس شعبه پنجم تأمین اجتماعی تبریز گفت: توسعه خدمات الکترونیک و حرکت به سمت هوشمندسازی تأمین اجتماعی اعتماد بیشتری از مخاطبان و ذینفعان سازمان را جذب و امور مردم و مخاطبان این نهاد بیمه‌گر را تسهیل می‌کند.

او بیان کرد: آگاهی بیمه‌شدگان جدید از دریافت غیرحضوری و تحت وب بسیاری از خدمات تأمین اجتماعی، حتماً ترغیب آنان به سمت این سازمان را موجب خواهد شد.

خسروشاهی افزود: اکنون سازمان تأمین اجتماعی بسیاری از فعالیت‌های خود را به این سمت هدایت کرده تا توسعه هوشمندسازی را در فضای گسترده‌تری دنبال کند. این موضوع قطعاً رضایتمندی ذینفعان و شرکای اجتماعی و انتفاع سازمان را فراهم خواهد کرد.

اقدام تأمین اجتماعی با برنامه تأمین من برای دسترسی مخاطبان از طریق تلفن‌های هوشمند

به گفته او، اقدام تأمین اجتماعی برای رونمایی برنامه کاربردی تأمین من برای دسترسی بهتر مخاطبان از طریق تلفن‌های هوشمند قابل تقدیر است اما می‌توان این خدمات را به‌صورت ویژه‌تر پیگیری کرد تا افراد تحت پوشش در سریع‌ترین زمان به انواع خدمات دسترسی داشته باشند.

کارشناس بیمه‌های اجتماعی ادامه داد: امیدواریم این برنامه‌های هوشمندسازی در راستای خدمات غیرحضوری از سوی سازمان توسعه داده شود و برای استفاده مخاطبان و ذینفعان نیز در آینده فضای کاربردی گسترده‌تری جهت تسریع دریافت خدمات متنوع در اختیار همه اقشار تحت پوشش سازمان قرار گیرد.

او بیان کرد: اکنون تأمین اجتماعی به عنوان یکی از پیشتازان عرصه حوزه الکترونیک و ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به صورت غیرحضوری است که امیدواریم با گسترش این خدمات دیگر نیازی به حضور جامعه هدف به شعب تأمین اجتماعی نباشد.

کد خبر: 62918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =