بورس باز هم قرمز شد

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «بیست و دوم مردادماه» با کاهش نزدیک به ۲ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با بیش از ۱.۶۹۷ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۹۸۷ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با دو هزار واحد کاهش، رقم ۶۹۱ هزار و ۸۲۰ واحد را ثبت کرد.

همچنین در این بازار ۳۵۰ هزار معامله به ارزش ۴۹ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران بیشترین تاثیر مثبت و سایپا، ایران خودرو و توسعه معادن وصنایع معدنی خاورمیانه بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

از سویی امروز شاخص فرابورس نیز با ۲۰ واحد کاهش در رقم ۲۵ هزار و ۷۵۲ واحد ایستاد. در این بازار ۲۴۳ هزار معامله انجام شد که ۷۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای مجتمع جهان فولاد سیرجان، سرمایه گذاری مس سرچشمه، ایران خودرو دیزل و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین تاثیز مثبت و گروه انتخاب الکترونیک آرمان، پتروشیمی تندگویان و بیمه دی بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افتی ۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۳۷ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۱۴ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

همانطور که انتظار می‌رفت، منفی‌ها پوشش داده شد و دوباره بازار به قیمت‌های تعادلی برگشت، حتی گروه خودرو هم نشان داد با وجود خبر منفی در مورد حذف ارز تخصیصی به خودرو، دیگر میل زیادی به افت ندارد. بازار سهام به سطوحی رسیده که فروشندگان قوی دیگر در بازار حضور ندارند و هرچند وقت یک بار با آمدن یک خبر منفی در اثر فروشنده شدن برخی فروشندگان درشت، شوک اولیه به بازار وارد می‌شود، ولی دوباره بازار به تعادل برمی‌گردد.

کد خبر: 62989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =