نمایشگاه برکت در کرج افتتاح شد

نمایشگاه برکت با هدف حمایت از بانوان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی امروز با حضور محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان البرز آغاز به کار کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کریمی‌بیرانوند در این آیین با بیان اینکه این نمایشگاه با کیفیت برتری نسبت به موارد مشابه در استان‌های دیگر افتتاح شد، گفت: ۹۰ غرفه با ۱۸۰ شرکت‌کننده در دوره اول این نمایشگاه فعالیت خود را آغاز کردند که از همه مردم دعوت می‌کنیم برای بازدید از نمایشگاه فوق حضور پیدا کنند. چندین غرفه نیز با حضور ناتوانان جسمی و معلولان برقرار است.

او با بیان این‌که در سال‌جاری تمرکز وزارت کار بر توسعه بازار مشاغل خانگی است، اضافه کرد: سال گذشته دغدغه اصلی ما مجوز بود که خوشبختانه شرایط مساعد شد و شاهد تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار هستیم، امسال نیز تمرکز خود را بر توسعه بازار مشاغل خانگی گذاشته‌ایم.

کریمی‌بیرانوند، هدف‌گذاری اشتغال ایجابی را در سال‌جاری رسیدن به ۱۵ درصد دانست و توضیح داد: در واقع از یک میلیون شغلی که باید ایجاد شود، ۱۵ درصد در حوزه مشاغل خانگی باشد، این چشم‌انداز برای چهار ساله دولت بوده که با توجه به اینکه در دو سال اول به ۱۰ درصد رسیده‌ایم امید است در سومین سال فعالیت دولت، آمار ۱۵ درصد به نتیجه برسد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار یادآور شد: اعتبارات مشاغلی خانگی ۳۵ درصد از طرف دولت افزایش پیدا کرده است و طبق قولی که از بانک مرکزی گرفته‌ایم تا مهرماه اگر ۷۰ درصد از اعتبار موجود را مصرف کنیم، اعتبار افزایش می‌یابد.

عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز در حاشیه افتتاح رسمی نمایشگاه برکت گفت: این مجموعه با هدف تحقق مطالبات قشر کم‌درآمد جامعه و بانوان سرپرست خانوار فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: یکی‌از مهم‌ترین اهداف ما در اجرای این طرح حمایت از بانوان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی است.

دارایی با بیان این‌که ایجاد یک نمایشگاه در این حوزه مطالبه و درخواست اقشار کم‌درآمد جامعه بوده است، اضافه کرد: ‌پیش از این صحت‌سنجی و کیفیت‌سنجی محصولات تولیدی مشاغل خانگی صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری دستگاه‌های اجرایی مانند مدیریت شهری، کمیته امداد، اتاق بازرگانی و بهزیستی در پارک نبوت کرج برپا شده و تا پایان شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 62996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =