طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به شورای نگهبان ارسال شد

احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مصوبات کمیسیون در طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به شورای نگهبان ارجاع شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، فلاحی در ارتباط با جلسه ۲۲ مرداد ماه کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در این جلسه کمیسیون به ادامه بررسی جزییات طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پرداخت و مواد ۱۱ تا ۱۸ آن تصویب شد.

او همچنین در توضیح مصوبات کمیسیون گفت: در این جلسه با پیشنهاد ۳۰ ساعت فعالیت هفتگی مربیان فنی و حرفه ای در هفته شامل ۲۴ ساعت آموزشی و ۶ ساعت پژوهشی موافقت شد. همچنین کمیسیون مصوبه ای درباره نحوه به کارگیری سایر اساتید به صورت حق التدریس به شرط عدم تعهد استخدامی داشت.

به گفته وی، کمیسیون آموزش در این طرح مصوباتی در خصوص ارتقای شأن و جایگاه مربیان، رتبه بندی آن‌ها و مجوز دهی به مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای، معافیت مالیاتی برای خیرینی موسس مراکز فنی و حرفه‌ای داشت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اتمام بررسی طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کمیسیون آموزش گفت: با توجه به اینکه با رای مجلس، طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طبق اصل ۸۵ (بررسی در کمیسیون به جای صحن) در کمیسیون آموزش بررسی شد، مصوبات کمیسیون برای اعلام نظر مستقیم به شورای نگهبان ارجاع شد.

فلاحی همچنین از تصویب رأی‌تقاضای تحقیق و تفحص پردیس‌های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

کد خبر: 62997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =