ارائه خدمت غیرحضوری به ۲ میلیون کاربر در برنامه «تأمین من»

برنامه کاربردی «تأمین من» سازمان تأمین اجتماعی با استقبال بیش از ۲ میلیون کاربر از میان مخاطبان و ذینفعان اکنون خدمات غیرحضوری به صورت رایگان به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان ارائه می‌دهد.

به گزارش آتیه آنلاین، سازمان تأمین اجتماعی با بیشترین تعداد افراد بیمه شده در قالب ۵۳ درصد جامعه و بیش از ۴۶ میلیون فرد تحت پوشش برای ارائه خدمات به ذینفعان و مخاطبان خود در راستای بهره‌گیری از فضای مجازی و بستر الکترونیک هدف‌گذاری کرده که اکنون در این مسیر خدمات‌رسانی مطلوب به همه جامعه هدف برنامه‌ریزی شده است.

داده‌های آماری نشان می‌دهد که اکنون ۴۹ خدمات با اجرای برنامه کاربردی «تأمین من» به مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی ارائه می‌شود که البته برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری این سازمان بر توسعه خدمات در بستر فضای الکترونیک است و از سال‌های گذشته تاکنون با استفاده از طرح ۳۰۷۰ در راستای گسترش این برنامه‌های کاربردی اقدام کرده است.

طرح ۳۰۷۰ که به منظور کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به شعب و مراکز درمانی با دریافت ۳۰ خدمت غیرحضوری ررونمایی شد، اکنون به ۵۷ خدمت رسیده است تا از این طریق و با توسعه برنامه کاربردی تأمین من میزان مراجعه ذینفعان کاهش یابد.

در راستای اجرای تعهدات دولت الکترونیک، کاهش مراجعات حضوری به مراکز اجرایی و افزایش رضایتمندی ذینفعان سازمان ارائه خدمات به صورت غیرحضوری از سال ۹۹ در دستور کار تأمین اجتماعی قرار گرفته است و اکنون بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در سامانه ارائه خدمات غیرحضوری به نشانی (es.tamin.ir) امکان دسترسی به این خدمات را دارند.

چه خدماتی در تأمین من ارائه می‌شود

بیمه‌شدگان و مستمری بگیران در بخش خدمات بیمه‌ای امکان دریافت خدمات غیرحضوری در بخش‌های سوابق بیمه‌ای، ‌ درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک هزینه بارداری، ‌درخواست کمک هزینه اروتز و پروتز، هدیه ازدواج، نحوه محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی، مشاهده لیست قراردادهای اختیاری، ‌پرداخت حق بیمه، انعقاد قرارداد بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای دانشجیوان و زنان خانه‌دار، گواهی اشتغال به تحصیل، انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و پرداخت حق بیمه اختیاری را در برنامه کاربردی تأمین من را دارند.

در بخش خدمات درمانی نیز خدماتی همچون استعلام وضعیت حمایت درمانی، مشاهده نسخه الکترونیک، در بخش کارفرمایی نیز مشاهده لیست کارگاه‌ها، استعلام بدهی کارفرما، ‌سرویس نام‌نویسی غیرحضوری بیمه شده توسط کارفرما، سرویس پیگیری اعتراض‌های مربوط به ابلاغ، معرفی نماینده اشخاص حقوقی توسط کارفرما و ارائه مفاصاحساب و مشاهده جزییات محاسبه گردش حساب بدهی و در بخش مستمری‌بگیران مشاهده فیش حقوقی، درخواست گواهی کسر اقساط معوق، استعلام وضعیت مستمری، ‌درخواست برقراری مستمری بازنشستگی و بازماندگان و درخواست تعهدنامه فرزندان دختر در برنامه تأمین من در دسترس مخاطبان و ذینفعان تأمین اجتماعی قرار دارد.

راه دسترسی به برنامه کاربردی تأمین من

دامون خدابنده رییس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی درباره آمار کاربران و میزان رضایتمندی از برنامه پیشتر گفته است: «تاکنون بیش از ۱.۸ میلیون نصب بر روی تلفن همراه کاربران دارای سیستم عامل (Android) انجام شده است. به طور متوسط در هر روز بیش از ۴ هزار نصب انجام شده و در این مدت کاربران بیش از ۹ میلیون‌بار به سامانه مراجعه و از امکانات سامانه بهره‌مند شده‌اند که نشان از استقبال عموم مردم از این برنامه کاربردی است.

خدابنده ادامه داد: ‌در نسخه (PWA) نیز تاکنون افزون بر ۲۰۰ هزار کاربر، از برنامه استفاده کرده‌اند و بیش از ۶۰۰ هزار ورود موفق به ثبت رسیده است. بر اساس بازخوردهای دریافتی بیش از ۸۶ درصد کاربران، از برنامه رضایت داشته‌اند.

او درباره نحوه استفاده از برنامه افزود: «برای استفاده از این برنامه؛ دارا بودن حساب کاربری در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی یا پنجره واحد خدمات دولت هوشمند الزامی است و در صورت نداشتن حساب کاربری، استفاده‌کننده می‌بایست پس از ثبت‌نام و اخذ نام کاربری، مجدداً وارد برنامه «تأمین‌ من» شود.

رییس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: ورود به موبایل اپلیکیشن «تأمین‌ من» به دو روش امکان‌پذیر است. ‌نخست، ورود با حساب کاربری سامانه خدمات غیرحضوری است. به منظور ورود از طریق حساب کاربری سامانه خدمات غیرحضوری لازم است در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی (es.tamin.ir) ثبت‌نام و اگر از قبل در سامانه مذکور دارای حساب کاربری هستید کافی است کد ملی به همراه کلمه عبور خود را وارد کنید. چنانچه دارای حساب کاربری نیستید بر روی دکمه ثبت‌نام کلیک کنید.

خدابنده افزود: ‌روش دوم ورود از طریق پنجره واحد خدمات دولت هوشمند است. به منظور ورود از طریق حساب کاربری در سامانه پنجره واحد خدمات دولت هوشمند بر روی گزینه «ورود از طریق ایران من» کلیک کنید.

برنامه کاربردی خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی با عنوان «تأمین‌ من» در دو نسخه (Android) و (PWA)، بیستم تیرماه سال گذشته همزمان با هفته تأمین‌اجتماعی از سوی این سازمان منتشر شد واکنون حدود ۲ میلیون کاربر بدون حضور در شعب امکان دریافت خدمات غیرحضوری با استفاده از این برنامه را دارند.

سازمان تأمین اجتماعی که ۵۳ درصد جامعه را تحت پوشش دارد به دنبال توسعه و گسترش خدمات غیرحضوری به مخاطبان و ذینفعان در بستر الکترونیک است و به همین منظور قرار است برخی دیگر از خدمات این نهاد بیمه‌گر طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته در این فضا به مردم ارائه شود.

خدمات‌رسانی تأمین اجتماعی در بستر الکترونیک علاوه بر کاهش مراجعات حضوری، در راستای کاهش فعالیت کارکنان فعال در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی و تمرکز بیشتر بر دیگر فعالیت‌های این افراد را به دنبال دارد. بنابراین تلاش این نهاد بر افزایش تعداد خدمات غیرحضوری در راستای اجرای تعهدات دولت الکترونیک و حرکت به سمت تأمین اجتماعی هوشند است.

کد خبر: 63082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =