صادرات ۲ برابری تعاونی‌های خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از صادرات دو برابری تعاونی‌های استان نسبت به سال ما قبل خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی اسلام خواه در این‌باره گفت: از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۳۴ میلیون دلار کالای تولیدی در تعاونی‌های استان به کشورهای مختلف صادر شد که این رقم نسبت به سال ما قبل دولت ۲ برابر افزایش یافت.

وی افزود: دست‌بافته‌های سنتی، اتصالات، ماکارونی و فرش دستباف از جمله محصولات صادراتی تعاونی‌های استان است که به کشورهای عراق، تاجیکستان، افغانستان، روسیه و کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شد.

اسلام‌خواه افزود: سال گذشته برای ارتقای توانمندی‌های تعاونی‌های استان، دوره‌های آموزش به مدت ۱۸ هزار و ۶۳۰ نفر ساعت برگزار شد که نسبت به سال ماقبل ۲۴۷ درصد افزایش دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: همچنین پارسال بیش از ۷۰۰ مورد نظارت قانونی بر تعاونی‌های استان انجام شد که این رقم نسبت به سال ماقبل ۲۲ درصد افزایش یافت.

خراسان شمالی ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی با ۲۸۷ واحد صنعتی فعال با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دارد که افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ کارگر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

اکنون حدود ۳۰ هزار واحد صنفی شامل بیش از پنج هزار و ۵۷۰ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

سهم اشتغال خراسان شمالی در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است و سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین‌تر است.

سه هزار و ۶۴۳ تعاونی در خراسان شمالی تشکیل شده است که ۴۷ درصد از این تعداد غیرفعال و یا نیمه فعال هستند.

کد خبر: 63118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =