تحقق ایجاد یک میلیون شغل سالانه در کارنامه وزارت کار

رحیم سرهنگی، مدیرعامل منطقه آزاد کیش تحقق ایجاد بیش از یک میلیون شغل سالانه را بخشی از کارنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای عمل یه وعده‌های دولت سیزدهم برشمرد. 

مدیرعامل منطقه آزاد کیش، امروز یکشنبه ۵ شهریور در جریان بازدید از غرفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نمایشگاه هفته دولت به آتیه‌آنلاین گفت: با توجه به سیر ایجاد اشتغال، امروز با استناد به آمارهای مرتبط با این حوزه‌ها کاهش نرخ بیکاری و خلق یک میلیون شغل سالانه را در کارنامه راهبری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشاهده می‌کنیم.

سرهنگی در ادامه بیان کرد: امسال وضعیتی را در حوزه اشتغال تجربه می‌کنیم که همزمان با که افزایش نرخ مشارکت، کاهش نرخ بیکاری ثبت شده است. این مهم در واقع بهبود واقعی فضای کسب و کار به شمار می‌رود.

او تاکید کرد: با توجه به ماهیت بین دستگاهی مساله اشتغال، اقدام مثبت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در حوزه بسیج دستگاه‌های مرتبط برای ایجاد اشتغال گسترده در مدت ۲ سال گذشته قابل توجه است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش ادامه داد: نهایتا اینکه اقدامات وزارت کار در حوزه اشتغال، منجر یه تحقق وعده دولت سیزدهم در این بخش شده و ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال قبل رقم خورده است.

او همچنین اضافه کرد : امیدواریم با ادامه این روند مثبت، وعده اشتغال یک میلیونی در سال‌جاری نیز برآورده شود.

همچنین در مورد وعده دولت در ارتباط با ساخت گسترده مسکن در ۲ سال اخیر با اقدامات مهمی همراه بوده است که با ادامه این سیر، شاهد تحقق این مهم در سال سوم دولت خواهیم بود.

سرهنگی افزود: در واقع ۲ وعده مهم دولت در حوزه‌های ساخت مسکن و ایجاد اشتغال با اقدامات دولت و نهادهای مرتبط در حال تحقق است.

او ادامه داد: نمایشگاه هفته دولت در راستای ارائه شاخص‌های آماری و عملکردی در وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌های مختلف اتفاق مثبت و قابل توجهی است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش توضیح داد :البته باید در جهت ارائه دستاوردها و اقدامات دولت در بخش‌های مختلف از شیوه‌های جدید تبلیغاتی و نمایشی استفاده کرد. به همین واسطه باید تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم را از طریق نمایشگاه‌هایی مانند این به مردم ارائه داد.

کد خبر: 63333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =