در دولت قبل شستا ۱۱ مدیرعامل به خود دید

مدیرعامل شستا در نشست مشترک با هیئت‌امنا و اعضای هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: زمانی که شرکت‌ها و هلدینگ‌ها بر اساس قوانین حاکمیتی شرکتی اداره می‌شوند باید دخالت‌ها را به کمترین سطح برسانیم. باید در روند مدیریت هلدینگ‌ها، از اقدامات غیرحرفه‌ای فاصله بگیریم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شستا، جلسه بررسی عملکرد شستا، با حضور ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، هیئت‌امنا و اعضای هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی در سالن جلسات شستا برگزار شد.

بازیان در این جلسه گفت: اگر می‌خواهیم شستا را به‌عنوان یک نهاد مالی شفاف، پاسخگو و سودده داشته باشیم باید آن را به‌صورت حرفه‌ای مدیریت کنیم. شستا در دولت قبل ۱۱ مدیرعامل به خود دیده است. با این وضع چگونه می‌توان انتظار داشت در شستا سرمایه‌گذاری انجام شود و سودآور باشد؟!

وی افزود: شستا باید به مدیریت حرفه‌ای برگردد. حضور شایستگان، برنامه‌ریزی، اقدام و عمل و مدیریت حاکمیتی شرکتی راه نجات‌بخش شستا است. در مدت آغاز به کار دولت سیزدهم مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه وزیر به خود دیده است؛ اما شستا در آرامش کامل اداره شده است. یکی از بهترین دوره‌های شستا در مدت دو سال اخیر بوده است. در این مدت کمترین دخالت را در انتصابات از خارج مجموعه داشته‌ایم. می‌توان ادعا کرد انتصاب‌های غیرحرفه‌ای در شستا روزبه‌روز کمتر شده و میل به صفر دارد.

مدیرعامل شستا افزود: امروز شستا با یک سند راهبردی و برنامه‌ریزی تحولی پیش می‌رود. در سند بهره‌وری پنج ساله شستا، پنج راهبرد اصلی شستا در کنار راهبردهای ۱۲ گانه سند تحول موردتوجه است. این سند تحولی تهیه و تدوین شده و در حال انجام است. ما آسیب‌شناسی، برنامه‌ریزی و هدایت را در تمام هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه آغاز کردیم. از روز اول در شستا اعلام کردیم به دنبال تحول هستیم.

وی ادامه داد: باید شستا را در عالی‌ترین نگاه استراتژیک ناظر به اهداف و برنامه‌ها اداره کرد. شستا در ادوار مختلف تابه‌حال سندی که جامعیت داشته باشد نداشته است. امروز سند تحول در شستا آماده و به هلدینگ‌های تابعه ابلاغ شده است. کوچک‌سازی، چابک‌سازی، ادغام و انحلال، اصلاح پرتفوی و… گوشه‌ای از اقدام بر اساس سند تحول است. طبق این سند برنامه اصلاح پرتفو به هلدینگ‌ها ابلاغ شده است. برنامه بودجه تمام هلدینگ‌ها نیز بر اساس این سند ابلاغ می‌شود.

بازیان با اشاره به ایجاد ساختار جدید در شستا گفت: برای نخستین‌بار معاونت نوآوری و اقتصاددانش بنیان و همچنین اندیشکده در ساختار شستا ایجاد شده است. تلاش داریم با آینده‌پژوهی و بررسی‌های لازم، برای آینده و رسیدن به نقطه مطلوب پیش‌بینی‌های لازم صورت پذیرد.

وی افزود: امروز شستا با نگاه امیدوارانه و باخرد جمعی هدایت می‌شود. تا امروز زیر هیچ پروژه و یا انتصاب دستوری خارج از چهارچوب‌های قانونی نرفته و مفتخریم با تمام نهادها و سازمان‌ها و دستگاه‌های نظارتی و حتی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هم‌افزایی داشته و در تعامل هستیم.

بازیان گفت: باتوجه‌به حضور هیئت محترم تحقیق و تفحص از کمیسیون اجتماعی و کمیسیون اقتصادی مجلس ادعا داریم بیشترین همکاری و تعامل در جهت پیشبرد امر تحقیق و تفحص داشته و در چهارچوب مقررات اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل شستا با تأکید بر مدیریت هلدینگ‌ها تابعه شستا بر اساس قوانین حاکمیتی شرکتی ادامه داد: زمانی که شرکت‌ها و هلدینگ‌ها بر اساس قوانین حاکمیتی شرکتی اداره می‌شوند ما باید در ۳ نقش حمایت، مدیریت و نظارت در مواجهه با هلدینگ‌های وابسته عمل کنیم.

وی افزود: در پایان ضمن تشکر از نگاه بلند مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعامل سازنده و رو به‌پیش مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی ابراز امیدواری می‌کنیم کارنامه دوسالانه شستا در دولت سیزدهم که به‌زودی منتشر می‌شود سند افتخاری در سال رشد تولید و مهار تورم باشد.

وی در پایان برای برگزاری جلسات مشترک باهدف خط و مشی گذاری متعالی در پیشبرد اهداف و مأموریت‌های بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور که سرمایه بین النسلی بازنشستگان، کارگران و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی است، اعلام آمادگی کرد.

کد خبر: 63339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =