گسترش خدمات بیمه‌ای مسیر صیانت از منابع تأمین اجتماعی است

حمیدرضا نائب خسروشاهی، کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: گسترش خدمات بیمه‌ای و پوشش افراد بدون بیمه به طور یقین مسیر همواری را در راستای صیامت از منابع سازمان تأمین اجتماعی ایجاد خواهد کرد.

خسروشاهی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: با توجه به اینکه در دولت سیزدهم تلاش‌های فراوانی برای افزایش تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی انجام شده است، رشد افراد بیمه‌شده با رقم یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفری تأثیر زیادی در راستای تقویت وصول حق بیمه و تعادل منابع و مصارف این سازمان دارد.

او ادامه داد: با توجه به ارتباط مستقیم افزایش شمار بیمه‌شدگان و وصول منابع سازمان، بنابراین هر میزان توسعه پوشش بیمه‌ای از سوی این نهاد بیمه‌گر دنبال شود، در تأمین به موقع منابع و ارائه به هنگام خدمات سه‌گانه بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی موفقیت‌های بیشتری حاصل خواهد شد.

به گفته وی، البته سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های اخیر در راستای توسعه و گسترش خدمات بیمه‌ای به بسیاری از جامعه هدف با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، بیمه اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد، مسیر بیمه‌پردازی افراد بدون بیمه را به خوبی هموار کرده است.

بهره‌مندی ۳۸ میلیون خانواده بیمه‌شده از خدمات تأمین اجتماعی

رئیس شعبه پنجم تأمین اجتماعی تبریز افزود: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌گر در راستای تعمیم و گسترش خدمات بیمه‌ای، در قالب بیمه‌های اختیاری، اجباری، بیمه حرف و مشاغل آزاد، بیمه زنان خانه‌دار، دانشجویان و بیمه فراگیر خانواده ایرانی در ۲ سال گذشته برنامه‌ریزی درستی را پیش گرفته است که منجر به رشد یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفری تعداد بیمه‌شدگان این سازمان شد.

او بیان کرد: این سیاست کاربردی تأمین اجتماعی موجب بهره‌مندی ۳۸ میلیون خانواده بیمه‌شده از خدمات و مزایای بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی سازمان شده است.

خسروشاهی ادامه داد: البته تلاش سازمان برای افزایش شمار بیمه‌شدگان با انواع قرارداد با سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای مختلف برای بیمه‌پردازی افراد جدید ادامه دارد تا خدمات خود را به بسیاری از جامعه تعمیم دهد.

او گفت: تاکنون برای پزشکان، دامپزشکان، امدادگران، زنان خانه‌دار، دانشجویان و دیگر افراد شاغل در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی برنامه‌ریزی اصولی مرتبط انجام شده و همین موضوع باعث گسترش خدمات سه‌گانه این سازمان شده است.

این کارشناس بیمه‌های اجتماعی افزود: به طور یقین افزایش شمار بیمه‌شدگان و تقویت منابع سازمان، در راستای اجرای تعهدات این سازمان در قبال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأثیرات فراوانی خواهد داشت زیرا این سازمان اکنون به حدود ۵۳ درصد جامعه خدمات‌رسانی می‌کند.

کد خبر: 63403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =