بیمارستان لبافی‌نژاد، نمونه کار جهادی با اشغال تخت بالا

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان لبافی‌نژاد به عنوان یک بیمارستان پرکار با اشتغال تخت بیش از ۹۰ درصد در قالب یک نمونه کار جهادی شناخته می‌شود. به این واسطه تعامل و همکاری وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی در این مدل موفق، باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش آتیه آنلاین، وزیر بهداشت امروز سه شنبه ۷ شهریور در آیین بهره برداری از پروژه های بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد بیان کرد: پروژه‌هایی که امروز در مرکز درمانی شهید دکتر لبافی‌نژاد افتتاح می‌شود حاصل زحمات فراوان در مجموعه کادر زمان و سازمان تامین‌اجتماعی است.

او ادامه داد:از زحمات مدیرانی ازمان تامین‌اجتماعی در راستای انجام این اقدامات به ویژه در این مرکز درمانی تقدیر می‌کنیم. ما باید با هم‌افزایی لازم در حوزه درمانی باید به دنبال اجرای اینگونه مدل‌های موفق باشیم. کارهایی با این ماهیت به صورت جمعی صورت می‌گیرد.
وی افزود: شهید دکتر زارع به عنوان نماد فداکاری در دوره کرونا به صورت کامل در بیمارستان حضور داشت. در آن دوره کارکنان این مرکز درمانی با دل و جان مشغول ارائه خدمت به بیماران بودند. محتوای ایثارگری مردمی و کادر درمان در دوره کرونا نباید فراموش شود.
وزیر بهداشت گفت: اکنون جمهوری اسلامی ایران توانایی قدرت نرم بیشتری نسبت به قدرت سخت دارد که محصول نیروی انسانی قابل است. اولین شعبه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران را در کشور عراق راه اندازی کردیم. هزینه کامل این مرکز دانشگاهی توسط دولت عراق پرداخت شد و پشتیبانی نیروی انسانی آن توسط کشور ما صورت می‌گیرد.
او اضافه کرد :یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در سال‌جاری ارزآوری گردشگری سلامت را در کشور ثبت کرده‌ایم.
وی ادامه داد : ما امروزه به دانشمندانی نیاز داریم که دیپلمات کشور محسوب شوند و با توجه به صرف هزینه‌های کشور برای این افراد، تعهد کامل به کشور داشته باشند.
عین اللهی تاکید کرد: کارکنان مرکز درمانی لبافی‌نژاد بسیار کارآمدند و به این واسطه این بیمارستان در سطح کشور به عنوان یک مرکز نمونه شناخته می‌شود.
وزیر بهداشت بیان کرد: بیمارستان تامین اجتماعی به واسطه تعهدات بسیار بالا، امیدواریم که توفیق روزافزون این مرکز درمانی را شاهد باشیم.
او توضیح داد: موفقیت‌های بزرگی در سطح سازمان تامین‌اجتماعی صورت گرفته است. بازسازی بخش عفونی این مرکز درمانی را باید اقدام موثر و کارآمد محسوب کرد. همچنین اقدامات مرتبط با پزشکی هسته‌ای این بیمارستان نیز در مسیر درستی قرار گرفته است.
عین‌اللهی گفت: با زحمات مدیران سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان لبافی نژاد، ارائه خدمات درمانی رایگان به افراد بیمه‌شده صورت می‌گیرد. هزینه‌های دندانپزشکی یکی از مشکلت حوزه درمان است و در ۲ سال گذشته ۶۷ مرکز دندانپزشکی در کشور راه‌اندازی شد.
وی ادامه داد: نگاه ما در بیمارستان لبافی‌نژاد صرفا دید خدماتی نیست و به سمت خدمات سطح بالا حرکت می‌کنیم. امروزه توسعه پایگاه‌های فرهنگی را در مراکز درمانی را در کشور نیاز داریم. معاون فرهنگی بیمارستان‌ها توسط وزارت بهداشت مصوب شده است.

توسعه و تقویت ارائه خدمات درمانی در بیمارستان لبافی ‌نژاد
بابک عدلی، مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران در ادامه این مراسم بیان کرد: پروژه‌های بیمارستان لبافی نژاد خدمت‌رسانی به بیمه شدگان سازمان تامین‌اجتماعی را تسهیل و تقویت خواهد کرد. 
او افزود: بیشترین تعداد پیوند کلیه در سنوات گذشته در این مرکز درمانی انجام شده است. بیمه شدگان سازمان تامین‌اجتماعی بهترین خدمات را از این مرکز درمانی دریافت می‌کنند. 
وی ادامه داد: افتتاح مجدد بیمارستان هدایت در ماه‌های گذشته، توسعه بیمارستان فیاض بخش در آینده نزدیک و افزایش تخت های بیمارستانی این مرکز درمانی به ۵۵۰ مورد، آغاز به کار طراحی و ساخت مراکز درمانی در شهرهای رودهن، ملارد و دماوند در ماه‌های آتی از اقدامات اداره کل درمان تامین اجتماعی تهران به شمار می‌رود. 
عدلی بیان کرد: ۴۰ مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی در استان تهران مشغول ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین‌اجتماعی هستند. 
مدیرکل درمان تامین اجتماعی تهران اضافه کرد :امید که یا بهره بردای از پروژه‌های درمانی تامین اجتماعی، رشد و ارتقا خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش را داشته باشیم. 


بهره‌برداری از ۶ پروژه با هزینه ۳۶ میلیارد تومان و یک میلیون یورو 
محمدحسین سلطانی، رئیس بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد در مراسم امروز بیان کرد: امروز ۶ پروژه را با هزینه ریالی ۳۶ میلیارد تومان و یک میلیون یورو به بهره‌برداری می‌رسد.
او افزود: امروز ماحصل بیش از ۱۰ ماه تلاش شبانه‌روزی را در بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد را موردبهره‌برداری قرار می‌دهیم. حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه شهید بهشتی، بیمارستان لبافی‌نژاد را در کشور و منطقه در جایگاه ویژه‌ای قرار داده است. 
وی ادامه داد:  همراهی رسایت سازمان تامین‌اجتماعی، حمایت‌های معنوی وزارت بهداشت و دانشگاه شهید بهشتی و مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران در 
سلطانی تاکید کرد: با اعتبار ۱۱.۵ میلیارد تومان بخش "دیکر" را راه اندازی کردیم. بخش پزشکی هسته ای را با افزایش ۸۶ متری فضا و نصب دستگاه های پیشرفته به بخش تشخیصی درمانی تبدیل کرده ایم. بخش سی تی اسکن را در بیمارستان با هزینه ۲۸۶ هزار یورو راه اندازی کردیم. 
وی همچنین افزود: همچنین راه اندازی آشپزخانه صنعتی را در زمینی به وسعت ۳ هزار متر با هزینه ۴.۵ میلیارد تومان برای تجهیز لوازم آشپزی صنعتی ساختیم. 
رییس بیمارستان شهید لبافی نژاد در ادامه گفت : کلینیک دندانپزشکی این مرکز درمانی تامین اجتماعی با ظرفیت پذیرش روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار با تعداد ۴ یونیت در این دوره آغاز به کار می کند.

بیمارستان لبافی نژاد مدل موفق مرکز درمانی کشور 
علیرضا زالی، رئیس داشنگاه شهید بهشتی در ادامه آیین امروز بیان کرد: بیمارستان شهید لبافی نژاد مدل منحصربفرد در کشور محسوب می شود. 
وی گفت: با توجه به دستاوردهای مهم سکه در سال‌های اخیر در این مرکز درمانی حاصل شده، این مدل را در واقع باید مدل موفق در حوزه درمان دانست که ماحصل آن ارائه خدمات با کیفیت به جامعه به ویژه کارگران است.
او ادامه داد: جامعه کارگری در این مرکز درمانی با گشاده رویی در این مرکز درمانی مورد اقبال کارکنان قرار می گیرد. دانشگاه شهید بهشتی آمادگی تسری این مدل در استان تهران است. 
زالی تاکید کرد: این مرکز درمانی در حو ه خدمات چشم پزشکی، اورولوژی، عفونی و قال و دیگر بخش ها خدمات گستره به مراجعان ارائه می‌دهد. با افتتاح پروژه‌های نوسازی شده توسعه ارائه خدمات را در این بیمارستان شاهد خواهیم بود. 
وی اضافه کرد: همکاران ما در این مرکز درمانی از سرآمدان فضای درمانی کشور محسوب می شوند. بیمارستان لبافی نژاد را باید امروز به عنوان یک قطب خدمات درمانی کلیه به شمار آورد. همچنین در حوزه های پیوند قرنیه و تحقیقات عفونی نیز این مرکز درمانی از نمونه موفق است.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: نامه‌ای شهید زارع که در مصاف با بیماری کرونا به شهادت رسید و شهید دکتر لبافی نژاد بر تارک این مجوعه درمانی میدرخشد.
وی افزود : این مرکز درمانی را باید یکی از مراکز ممتاز در حوزه آموزش پزشکی دانست.
او همچنین تاسیس یک بیمارستان دیگر با مدل لبافی نژاد را با توجه به موفقت این مرکز درمانی از ضروریات توسعه درمان در تهران محسوب می‌شود.

کد خبر: 63451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =