تولید دستگاه دیالیز خانگی به زودی آغاز می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو از طراحی دستگاه دیالیز خانگی در کشور خبر داد و گفت: این دستگاه به‌زودی مراحل تولید را آغاز خواهد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی در بازدید از مجموعه کنسرسیوم دیالیز، از طراحی دستگاه دیالیز خانگی در کشور خبر داد و گفت: این دستگاه به‌زودی مراحل تولید را آغاز خواهد کرد. مجموعه کاملی از تولید دستگاه دیالیز و ملزومات آن از ابتدای زنجیره تولید تا انتها در این واحد انجام می‌شود.

او افزود: این مجموعه بالغ بر 5 کارخانه دارد که انواع لوازم مربوط به مواد اولیه تولید صافی و فیلترهای دیالیز، پودرهای بی‌کربنات، ست تزریق رابط‌ها و ... را تولید می‌کند، همچنین در بخشی از زنجیره تولید، ظروف مربوط به اقلام دیالیز هم تولید می‌شوند.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پودرهای بی‌کربنات سدیم با گرید دارویی و دیالیز برای نخستین بار در کشور تولید می‌شوند، عنوان کرد: پیش‌ از این حجم بسیار زیادی از این ماده وارداتی بود که هم ارزبری داشت و هم هزینه زیادی بابت حمل‌ونقل به شرکت‌ها تحمیل می‌کرد که در حال حاضر در بسته‌بندی‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود.

محمدی گفت: این مجموعه توانسته است همه مدل‌های مربوط به پودرهای بی‌کربنات سدیم که در ابعاد و اشکال مختلف برای همه دستگاه‌های دیالیز مورد نیاز است، تولید و نیاز مراکز دیالیز را مرتفع کند.

به گفته او، این مجموعه بزرگ‌ترین تولیدکننده اجزای مربوط به همودیالیز از ست‌های دیالیز تا شلنگ‌های رابط و فیلترهای دیالیز است، همچنین دومین تولیدکننده دستگاه همودیالیز بوده و به‌زودی این دستگاه برای مصرف در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت گفت: این مجموعه ثابت کرد هرچه بتوانیم عمق تولید را بالا ببریم و زنجیره تولید را کامل کنیم، می‌توانیم ضمن کاهش وابستگی به واردات، ارزش‌افزوده بیشتری را خلق و قیمت تمام شده را کاهش دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تولید دستگاه‌های دیالیز خانگی در دنیا بسیار محدود است و این مجموعه موفق شده است که مدل اولیه آن را طراحی کند و به‌زودی برای تولید آن اقدام خواهد کرد.

دیالیز نوعی درمان برای بیماران دچار مشکلات کلیوی است که به صورت مصنوعی جایگزین عملکرد کلیه‌های از دست رفته بیمار است. دیالیز می‌تواند در بیمارستان و یا در خانه انجام شود؛ مزیت انجام دیالیز خانگی، کاهش رفت و آمد بیماران به مراکز درمانی و ارتقای کیفیت زندگی بیماران است.

کد خبر: 63550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =