بورس در وضعیت آماده باش

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «دواردهم شهریورماه» با افزایش بیش از ۶ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با رشد ۶.۲۲۰ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۱۱هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز رشد ۱.۹۸۵ واحدی را داشت و عدد ۷۱۳ هزار و ۶۵۳ واحد را به ثبت رساند. در این بازار بیش از ۳۷۷ هزار معامله در بازار سرمایه به ارزشی بالغ بر ۶۱ هزار و ۰۵۷ میلیارد ریال انجام شد.

همچنین نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت اصفهان، ‌پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران، بانک ملت و پتروشیمی بوعلی سینا بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس گذاشتند.

از سویی شاخص فرابورس با رشد چهار واحدی روی محدوده ۲۶ هزار و ۳۵۷ واحد ایستاد. در این بازار نیز بیش از ۲۲۵ هزار معامله انجام شد که ارزشی بالغ بر ۳۰ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال داشت و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، سرمایه گذاری صبا تامین، ایران خودرو دیزل، پتروشیمی مارون، پالایش نفت لاوان و پویا زرکان آق دره بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که با افتی ۸۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۲ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۱۶۳ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز ۵۶ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

امروز هم مثل دیروز، شاهد ادامه روند کاهشی ارزش معاملات سهام و حق تقدم بودیم که نکته منفی برای تابلوهای معاملاتی قلمداد می‌شود. این درحالیست که خروج پول‌های حقیقی از سهام و حق تقدم و ورود آن‌ها به صندوق‌های درآمد ثابت هم نکته منفی دیگری است، که باید مدنظر قرار گیرد.

از طرفی تنها نکته مثبت تابلوهای معاملاتی تجمع خریداران در منفی‌هاست که نشان دهنده وجود خریداران در منفی‌ها است. این درحالیست که برگشت اولیه بازار سهام اتفاق افتاده و اکنون همه منتظر کف‌سازی یا رشد خزنده بازار هستند، که به نظر برای این اتفاق ارزش معاملات نباید زیاد زیر ۵ هزار میلیارد تومان بماند تا کف‌هایی که در قیمت‌های بالاتر از کف‌های قبلی در حال تشکیل است حفظ شود.

کد خبر: 63583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =