اجرای بهینه تعهدات تأمین اجتماعی در قبال ذینفعان با پرداخت مطالبات انباشته شده

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: پرداخت به موقع مطالبات انباشته شده از دولت‌های گذشته تاکنون امکان اجرای بهینه‌تر تعهدات سازمان در قبال بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و ذینفعان را فراهم خواهد کرد.

دهقان‌کیا در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: پرداخت به‌موقع مطالبات انباشته دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی سبب می‌شود تا بزرگترین سازمان بیمه‌گر کشور بتواند تعهدات خود را در قبال جامعه تحت پوشش؛ به‌ویژه بازنشستگان به موقع اجرایی کند.

او ادامه داد: همچنین علاوه بر مطالبات اشاره شده، عمل به تعهدات دولت نسبت به سازمان تأمین‌اجتماعی که ماهانه حدود ۱۴ یا ۱۵ هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود، بستر اجرای بهینه تعهدات سازمان در حوزه اقشار مختلف تحت پوشش را فراهم خواهد کرد.

او بیان کرد: به طور حتم تأمین این مبالغ، سازمان تأمین‌اجتماعی را برای ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن در بخش‌های درمان، معیشت، حوزه بازنشستگی و مستمری کمک می‌کند.

افزایش سهم تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان با دریافت مطالبات

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: همچنین با تأمین منابع لازم در راستای دریافت مطالبات گذشته و جاری سازمان تأمین اجتماعی، می‌توان افزایش میزان و سهم تسهیلات قرض‌الحسنه و اختصاص آن به جامعه بازنشستگان این سازمان را فراهم کرد.

به گفته او، بخش عمده‌ای از انباشت مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی از دولت و ایجاد مشکل در پرداخت‌های سهم حق بیمه دولت نسبت به این سازمان بیمه‌ای مربوط به دولت‌های گذشته در سنوات قبل است که باید در راستای دریافت این مطالبات اقدامات جدی صورت گیرد.

دهقان‌کیا افزود: البته در سال‌های اخیر اتفاقات قابل توجهی در راستای بهبود وضعیت بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی رخ داده است که یکی از این اقدامات افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان به مبلغ ۲۰ میلیون تومان بر اساس تصمیمات سازمانی بود.

روند افزایشی میزان تسهیلات به مستمری‌بگیران

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تهران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، میزان تسهیلات تأمین‌اجتماعی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این نهاد بیمه‌ای روند افزایشی داشته است و طبق برنامه‌ریزی‌ها تعداد تسهیلات قابل ارائه به این افراد نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری خواهد داشت.

او ادامه داد: در این راستا بر اساس اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی، از اول خردادماه ثبت‌نام بازنشستگان برای این تسهیلات فراهم شد. این اقدام به نوعی حرکت مثبت سازمان است که در این راستا باید سهم کانون‌ها برای برنامه‌ریزی جهت سهمیه اعلامی به عنوان یکی ‌از نیازهای ضروری تعیین تکلیف شود.

دهقان‌کیا افزود: در دوره‌های گذشته، موضوع ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه در تأمین‌اجتماعی تیرماه هر سال آغاز می‌شد که در سال ‌جاری موضوع ثبت‌نام تسهیلات ویژه بازنشستگان زودتر از سال‌های قبل اجرایی شد.

او اضافه کرد: با توجه به تعداد بالای متقاضی برای دریافت این تسهیلات، اهمیت توزیع مناسب سهمیه همه کانون‌های بازنشستگی در استان‌ها در زمان ثبت‌نام را بیشتر روشن می‌سازد. ارائه تسهیلات به بازنشستگان گام مثبتی از سوی مدیریت سازمان تأمین‌اجتماعی برای بهبود وضعیت و معیشت افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر محسوب می‌شود.

او افزود: با توجه به آغاز دیرهنگام پرداخت تسهیلات بازنشستگی در سال‌های گذشته، با وجود سهمیه حدود ۴۰۰ هزار نفری این حوزه، پرداخت حدود ۵۳ درصد وام‌ها اجرایی شد، اما امسال با دستور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، آغاز زودهنگام پرداخت تسهیلات به بازنشستگان و اجرایی شدن سفرهای زیارتی برای این قشر در دستور کار سازمان قرار گرفت.

دهقان‌کیا ادامه داد: مجموعه‌ای از اقدامات حوزه بازنشستگی در بخش‌های تخصیص و ارائه تسهیلات، توسعه و آغاز سفرهای زیارتی جامعه بازنشستگی و پرداخت مابه‌التفاوت مستمری در دومین ماه سال، بخشی از برنامه‌ریزی سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای توجه به جمعیت بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری بازنشستگان تحت پوشش است.

کد خبر: 63624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =