بورس هفته را قرمز پوش آغاز کرد

بورس تهران در معاملات روز ‌شنبه «هجدهم شهریورماه» با افت بیش از ۲۱ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با بیش از ۲۱ هزار و ۱۲۹ واحد کاهش در رقم دو میلیون و ۱۲۹ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۹۵۹۸ واحد کاهش رقم ۷۱۶ هزار و ۸۶۰ واحد را ثبت کرد.

از سویی در این بازار ۷۲۷ هزار معامله به ارزش ۶۰ هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پتروشیمی نوری، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، ایران‌ خودرو، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و مخابرات ایران بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس نیز با ۲۹۶ واحد کاهش در رقم ۲۶ هزار و ۴۸۰ واحد ایستاد. در این بازار ۲۷۲ هزار معامله انجام شد که ۴۱ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، ایران خودرو دیزل، بانک دی و بهمن دیزل بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که کارشناسان بازار سهام معتقدند هر سیاستی که باعث حرکت اقتصاد کشور به سمت حذف قیمت‌گذاری دستوری، افزایش شفافیت و نیز پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد کشور شود، می‌تواند ضمن تاثیرگذاری بر بهبود روند بازار، کمکی در افزایش ورودی پول از بازارهای واسطه‌ای به بازار سرمایه باشد که این مسئله می‌تواند به عنوان اتفاقی مهم برای اقتصاد کشور تلقی شود.

همیشه قیمت‌گذاری دستوری و چند نرخی شدن ارز باعث ایجاد رانت و فساد شده است، بر این اساس با حرکت به سمت ارز تک نرخی علاوه بر نابودی فساد و رانت حاصل از ارزهای چند نرخی، شاهد بهود شفافیت در اقتصاد کشور و سودآوری صنایع خواهیم بود که در ادامه چنین اقدامی امکان افزایش اقبال به بازار سرمایه و تاثیر مثبت بر روی افزایش سودآوری شرکت‌ها فراهم می‌شود.

کد خبر: 63654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =