تلاش فروشندگان سهام برای پایین کشیدن بورس، بی‌نتیجه ماند

بورس تهران در معاملات روز ‌یکشنبه «نوزدهم شهریورماه» با افت بیش از ۵ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس ۵.۹۷۵ واحد کاهش یافت و به دو میلیون و ۱۲۳ هزار واحد رسید. هم‌چنین شاخص هم‌وزن ۲.۱۰۷ واحد افت را به ثبت رساند و به رقم ۷۱۴ هزار و ۷۰۷ واحد رسید.

در این بازار ۴۸۴ هزار و ۲۸۸ معامله به ارزش ۵۵۲۳ میلیارد تومان انجام شد و نمادهای نمادهای فولاد مبارکه، سرمایه گذاری صدرتامین، پالایش نفت اصفهان، ملی مس، پتروشیمی پارس، فجر انرژی خلیج فارس و پتروشیمی خلیج‌فارس به ترتیب بیشترین اثر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

از سویی شاخص فرابورس نیز با افت ۶۰ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۴۱۹ واحد رسید. معامله‌گران نیز در این بازار بیش از ۴.۱ میلیارد سهام طی ۲۱۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش ۳ هزار و ۹۸۲ میلیارد تومان معامله کردند و نمادهای آریا ساسول، مالی سپهرصادرات، ایران خودرو دیزل، پتروشیمی تندگویان، بیمه پاسارگاد، موسسه مالی و اعتباری ملل و تولیدات پتروشیمی قائد بصیر بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

این درحالیست که با افت ۱.۰۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۸ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۴۰۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا ۲۶ میلیارد تومان پول حقیقی وارد صندوق‌های درآمد ثابت شده است.

امروز شاهد تعادل منفی روی اکثر سهم‌های بزرگ و تاثیرگذار بازار بودیم و هرچند بازار منفی بود، ولی فروشندگان توانی برای پایین بردن سهم‌ها نداشتند و فشار فروش روی بازار سنگین نشد، در این بین بعضی سهم‌های کوچک و متوسط که کمتر از بازار رشد کردند و یا افت زیادی داشتند، می‌توانند بهتر عمل کنند. از طرفی افت ارزش معاملات ولی کمی نگران کننده است، ولی این امیدواری وجود دارد، طی روزهای آتی تابلوهای معاملاتی بهتر از امروز و دیروز شوند.

کد خبر: 63717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =