شلوغی درمانگاه لنگرود به دلیل مراجعه ساکنان شهرهای اطراف

سرپرست درمانگاه تخصصی لنگرود این مرکز درمانی را به واسطه تراکم جمعیت و موقعیت جغرافیایی شهرستان که در مجاورت سایر شهرها و مناطق پرجمعیت قرار دارد، از مراکز شلوغ و پرتردد تأمین‌اجتماعی بیان کرد که خدمات آن پاسخگوی نیازهای درمانی بیمه‌شدگان منطقه شرق گیلان بوده و سالانه حدود ۸۹ هزار نفر را پذیرش می‌کند.

سرپرست درمانگاه تخصصی لنگرود این مرکز درمانی را به واسطه تراکم جمعیت و موقعیت جغرافیایی شهرستان که در مجاورت سایر شهرها و مناطق پرجمعیت قرار دارد، از مراکز شلوغ و پرتردد تأمین‌اجتماعی بیان کرد که خدمات آن پاسخگوی نیازهای درمانی بیمه‌شدگان منطقه شرق گیلان بوده و سالانه حدود ۸۹ هزار نفر را پذیرش می‌کند.

دکتر موسی مرادی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، افزود: این مرکز از خدمات پزشکی عمومی، متخصصان، دندانپزشکی، داروخانه، آزمایشگاه، مامایی، کارپردازی، مالی و اداری تشکیل شده است.

وی فضای فیزیکی درمانگاه را اینگونه توصیف کرد: درمانگاه در مساحتی به وسعت بیش از ۱۱۳۰ متر مربع در دو طبقه واقع شده و خدمات آن در یک شیفت صبح ارائه می‌شود.

سرپرست درمانگاه تخصصی لنگرود در شرح جزئیات خدمات این مرکز، گفت: در این مرکز پزشکان عمومی، متخصصان داخلی مغزواعصاب، جراح مغزواعصاب، روانپزشک، جراح عمومی و متخصص ارتوپدی بیماران را پذیرش می‌کنند. همچنین مراجعه‌کننده‌ها می‌توانند از خدمات کمیسیون پزشکی بهره‌مند شوند. از خدمات مهم دیگر این مرکز می‌توان به تایید پرونده دارویی بیماران و تایید خسارات متفرقه اشاره کرد.

مرادی بیان کرد: در این مرکز با اجرای طرح ارجاع داخلی، بیماران نیازمند به درمان‌های تخصصی، به متخصصان همین مرکز یا متخصصان بیمارستان شهید املاکی کومله لنگرود و سایر مراکز ملکی استان، ارجاع داده می‌شوند.

او درباره اهمیت خدمت‌رسانی این مرکز درمانی، ادامه داد: از آغاز فعالیت این درمانگاه از سال ۱۳۸۳ تاکنون، خدمات رایگان آن با استقبال بیمه‌شدگان مواجه شده و با شدت گرفتن تورم و مشکلات اقتصادی، دامنه این استقبال گسترده‌تر شده است.

سرپرست درمانگاه تخصصی لنگرود، افزود: علاوه بر آن عواملی مانند تراکم جمعیت شهرستان لنگرود و موقعیت جغرافیایی این شهرستان که در مجاورت سایر شهرها و مناطق پرجمعیت قرار دارد، بار مراجعه بیماران را به این مرکز، فزونی داده است؛ به نحوی که در سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۸ هزار و ۵۲۵ نفر در این درمانگاه پذیرش شدند.

مرادی با اشاره به وضعیت تأمین داروهای مورد نیاز بیماران، گفت: در این مرکز داروهای مورد نیاز بیماران براساس فارماکوپه دارویی و دستورالعمل‌های سازمان فراهم می‌شود و در نتیجه بیماران به داروهای تجویزی پزشکان خود دسترسی دارند و کمبودی در این زمینه مشاهده نشده است. از طرفی برای فراهم بودن داروها به میزان کافی، تلاش بر این است تا براساس بودجه مصوب دارویی، اقلام مورد نیاز به تعداد لازم خریداری و در انبار دارویی دپو شود.

وی تعداد نیروی انسانی شاغل در این مرکز را ۳۱ نفر اعلام کرد و افزود: در حوزه درمان ۶ متخصص، ۳ پزشک عمومی و ۱۱ نیروی پیراپزشکی فعالیت دارند. اما برای تکمیل کادر درمان نیازمند افزایش تعداد دندانپزشکان و پزشکان متخصص هستیم که به دلیل تفاوت تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی، جذب این افراد به سختی میسر می‌شود.

سرپرست درمانگاه تخصصی لنگرود، یکی از مهمترین مسائل مربوط به حوزه نیروی انسانی این درمانگاه را علاوه بر کمبود نیرو، دور بودن محل سکونت برخی همکاران بیان کرد که به دلیل اقامت در شهرهای مجاور لنگرود مجبور به طی مسافت طولانی و ترددهای جاده‌ای مخاطره‌آمیز برای رسیدن به محل کار خویش هستند. او همچنین جذب متخصصان و دندانپزشکان را در اولویت برنامه‌های این مرکز برشمرد.

کد خبر: 63733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =