خروچ پول از بورس شدت گرفت

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «بیستم شهریورماه» با افت نزدیک به هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با بیش از ۹۷۷ واحد کاهش در رقم دو میلیون و ۱۲۲ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن اما با رشد ۷۷۸ واحدی رقم ۷۱۵ هزار و ۴۴۳ واحد را هم ثبت کرد.

در این بازار ۳۶۶ هزار معامله به ارزش ۴۴ هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای ملی صنایع مس ایران، گروه بهمن، فولاد مبارکه اصفهان، ایران‌ خودرو، بانک ملت، سرمایه‌گذاری غدیر و سرمایه گذاری صدرتامین بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشتند که سه نماد گروه بهمن، ایران خودرو و سرمایه گذاری صدر تامین بیشتر تاثیر مثبت را داشتند.

همچنیین روز جاری شاخص فرابورس نیز با هفت واحد افزایش در رقم ۲۶ هزار و ۴۲۷ واحد ایستاد. در این بازار ۱۹۵ هزار معامله انجام شد که ۲۱۰۳ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، سنگ آهن گهرزمین، پتروشیمی زاگرس، ایران خودرو دیزل، بیمه کوثر، صنایع گلدیران و توسعه مسیر برق گیلان بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۵ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۸۳ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۹۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

هرچند امروز کلیت بازار سهام از حالت تعادلی و حتی مثبتی برخوردار بود، ولی تابلوهای معاملاتی امروز هم زیاد جالب نبودند، هم ارزش معاملات افت کرد، هم شاهد خروج پول‌های حقیقی و ورود آن‌ها به صندوق‌های درآمد ثابت بودیم، از سویی ادامه این روند روی تابلوهای معاملاتی نگران کننده است.

همچنین خبرهایی در مورد افزایش نرخ مجدد قیمت کارخانه‌های خودروساز به گوش می‌رسد و همین موضوع تحرکاتی در گروه خودرو ایجاد کرده و سهم‌های این گروه، نیز امروز همراه با نوسان بودند.

کد خبر: 63756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =