روستاییان تورم بیشتری احساس کردند

براساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران در حوزه تورم، در یک سال منتهی به دیماه ۱۳۹۹ روستاییان تورم بیشتری را نسبت به شهرنشینان تجربه کردند.

به گزارش آتیه آنلاین، مرکز آمار ایران در خروجی گزارش در حوزه شاخص های قیمت مصرف کننده، نرخ تورم برای خانوارهای روستایی را ۳۲.۵ درصد اعلام کرده است.

این گزارش همچنین نشان میدهد که نرخ تورم سالانه منتهی به دی ماه ۱۳۹۹برای خانوارهای شهری ۳۲.۲ درصد بوده است.

نرخ تورم سالانه منتهی به دیماه ۱۳۹۹ در مجموع برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ۱.۷ واحد و ۲.۰ واحد افزایش را به ثبت رسانده است.

گفتنی است که نرخ تورم سالانه دی ماه ۱۳۹۹ برای تمام خانوارهای کشور به ۳۲.۲ درصد رسیده است.

 منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است.

مرکز آمار ایران از منابع رسمی شاخص‌ها و نرخ‌های تورم در کشور محسوب می شود که همواره نرخ های تورم نقطه‌ای، ماهانه و سالانه و همچنین شاخص‌های تغییرات قیمتی کالاها و خدمات را ارائه می‌دهد.

نمودارها و جداول زیر خروجی های آماری نرخ تورم نقطه ای، ماهانه و سالانه و نیز شاخص قیمت کالاها در نقاط روستایی و شهری را نشان می دهد.

در نمودارهای زیر نرخ تورم نقطه ای، ماهانه و سالانه را در دی ماه ۱۳۹۹ نسبت به آذر همین سال مشاهده می کنید.

در جدول زیر شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی بر حسب بخش های اصلی و برخی گروه ها و طبقات کالایی در دی ماه ۱۳۹۹ قابل مشاهده است.

جدول زیر شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی و درصد تغییر آن برای گروه های اختصاصی در دی ماه ۱۳۹۹ را نشان می دهد.

 در جدول زیر شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری بر حسب بخش های اصلی و برخی گروه ها و طبقات کالایی در دی ماه ۱۳۹۹ قابل مشاهده است.

 جدول زیر شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری و درصد تغییر آن برای گروه های اختصاصی در دی ماه ۱۳۹۹ را نشان می دهد.

کد خبر: 6376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =