کسب درآمدهای میلیونی به ازای اجاره خودرو

اجاره خودروهایی از پراید گرفته تا لندکروز و انواع خودروهای خارجی موضوعی است که به نظر می‌رسد این روزها شدت گرفته و آگهی‌های بسیاری برای اجاره روزانه انواع خودرو در فضای مجازی منتشر شده و شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعال شده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دلایل متعددی ممکن است باعث اجاره کردن خودرو شود. زمانی در برخی شهرها مانند کیش که منطقه آزاد محسوب می‌شوند انواع خودروهای لاکچری وارد شده و اجاره این خودروها به مسافران این شهر امری مرسوم بود تا بدین ترتیب افراد در مدت سفر و اقامت خود بتوانند خودروهای مدل بالا را تجربه کرده و حتی به قیاس آنها با یکدیگر بپردازند.

البته در سایر شهرها نیز از سال‌ها قبل اجاره خودروها امری مسبوق به سابقه بوده و یک نمونه رایج آن اجاره خودرو برای تبدیل آن به ماشین عروس بوده است. حال نیز اجاره انواع خودرو موضوعی است که مشتریان خاص خود را در بازار دارد و افراد با اهداف مختلف نسبت به اجاره روزانه خودروهای سواری اقدام می‌کنند؛ حال در این میان ممکن است فردی مسافر باشد یا خودرویی را برای انجام سریع‌تر کارهای خود اجاره کند تا مجبور نباشد برای چندین نوبت در روز از تاکسی و آژانس استفاده کند، برخی نیز ممکن است برای حفظ کلاس کار دست به این عمل بزنند و بطور مثال برای حضور در مراسمی خاص ترجیح دهند با خودرویی مدل بالا و لاکچری حاضر شوند.

در هر صورت نیت فرد اجاره کننده هرچه که باشد به راحتی می‌توان برای این هدف خودروهای مختلفی را اجاره کرد. اصلا به این منظور شرکت‌ها و حتی اپلیکیشن‌های مختلفی فعالیت دارند و با مراجعه به آنها نه تنها می‌توانید هر نوع خودرویی مدنظرتان است برای اجاره انتخاب کنید؛ بلکه حتی می‌توانید خودروی خودتان را هم از طریق قرارداد با این مجموعه‌ها اجاره داده و کسب درآمد کنید.

شاید جالب باشد بدانید برای این کار فرقی هم ندارد خودروی شما چه مدلی باشد؛ شما دارای هر نوع خودرویی باشید(حتی پراید) می‌توانید از طریق مذاکره با این موسسات خودروی خود را اجاره دهید.

البته هزینه اجاره خودرو به عوامل متعددی بستگی دارد که اگر از مدل خودرو صرف نظر کنیم یکی از مسائل مهم تاثیرگذار در تعیین قیمت آن است که فرد مقابل خودرو را برای چه مدتی اجاره می‌کند. این مدت می‌تواند روزانه یا چند روزه، هفتگی و ماهانه باشد و هرچه مدت زمان بیشتر شود کمی از مبلغ کاسته می‌شود.

در تماسی با یکی از شرکت‌های اجاره دهنده خودرو چنین عنوان می‌شود که اگر شما قصد داشته باشید خودرویی مانند کوئیک را به اجاره بگذارید قیمت روزانه آن حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تومان است که از این مبلغ ۲۰ درصد آن به شرکت تعلق داشته و مابقی آن به صاحب خودرو پرداخت می‌شود.

برای خودرویی مانند رانا نیز روزانه ۸۵۰ تا یک میلیون تومان اجاره در نظر گرفته می‌شود که همان طور که اشاره شد این هزینه‌ها بر اساس مدل خودرو متغیر است.

یکی از سایت‌های اجاره دهنده خودرو در توضیح اینکه افراد چگونه می‌توانند خودروی خود را برای اجاره به این شرکت بسپارند آورده است: «می‌توانید از اجاره ماشین‌تان درآمد روزانه داشته باشید. فقط کافی‌ست اطلاعات خودرو را درست و دقیق وارد کنید و تصاویر خوب و باکیفیت برای ماشین‌تان انتخاب کنید.... اجاره خودرو به تعداد روزهای تعیین شده از سمت شما، در تاریخ‌های مدنظر شما، قیمت انتخابی شما و با بررسی کامل شخص مهمان از طرف شما انجام خواهد شد.»

همچنین این شرکت تاکید کرده است که «بیمه اجاره خودرو بابت خسارت‌های احتمالی به شما اطمینان خاطر خواهد داد.»

برای انتخاب نوع خودرو نیز شما گزینه‌هایی مانند موارد زیر را دارید:

-خودروهای اقتصادی

-مناسب سفر

-با راننده

-خودروهای شاسی بلند

-ون

در این میان برای ایجاد اطمینان خاطر در فرد اجاره دهنده و اجاره گیرنده خودرو نیز تدابیر حقوقی مختلفی دیده شده و بسیاری افراد نیز بطور شخصی اقدام به اجاره دادن خودروی خود می‌کنند و ممکن است هریک شرایط خاصی را نیز لحاظ کنند. بطور مثال یکی از افرادی که یک خودروی پراید را برای اجاره گذاشته در توضیح شرایط نوشته است:« یک دستگاه پراید مدل ۸۵ سالم برای استفاده شخصی با این مدارک اجاره داده می شود: (تسویه ۱۵روز یکبار)/ ۵ میلیون تومان ودیعه/ ساکن تهران/ سفته به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان/ مدارک احراز سکونت/ فرم ثنا و عدم سوءپیشینه/ زیر یک ماه اجاره نداریم»

قیمت خودروها نیز متفاوت است و اغلب چنین عنوان می‌شود که تعیین مبلغ اجاره توافقی است اما بطور مثال برای یک خودروی بی ام و x۳ روزانه قیمتی معادل هشت و نیم میلیون تومان اعلام شده و خودروی لندکروز روزانه ۶ میلیون تومان آگهی شده است. در آگهی دیگری نیز برای پرادو دو در TXL قیمتی معادل پنج میلیون تومان در نظر گرفته شده یا فیدلیتی با قیمت دو میلیون تومان آگهی شده است.

بیشتر بخوانید:

اما و اگرهای فروش اقساطی خودرو

کاهش قیمت خودرو تا کجا ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت خودرو در ماه‌های آینده

کد خبر: 64041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =