تعاملات میان کشورهای برادر و دوست در هر زمینه‌ای راهگشا است

‌«صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعاملات و مراودات میان کشورهای برادر و دوست را در هر زمینه‌ای به‌ویژه در سازمان‌های بین‌المللی بسیار راهگشا، نقش‌آفرین و مؤثر دانست.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی در دیدار با «جمال قادری» رئیس فدراسیون اتحادیه‌های کارگری جمهوری عربی سوریه، ظرفیت جهان اسلام را از ابعاد مختلف بسیار گسترده توصیف کرد و گفت: بخش اعظمی از این ظرفیت‌ها به‌جای اینکه در خدمت ملت‌ها و دولت‌های اسلامی باشد در خدمت منافع غرب است.

او افزود: دولت‌های مقتدر و مستقل نظیر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه باید تلاش کنند تا به امت اسلامی انسجام ببخشند.

مرتضوی تأکید کرد: با استقامت و اتکا به قدرت داخلی می‌توانیم هژمونی آمریکا را در سطح بین‌الملل بشکنیم، امروز آمریکا قدرت دخالت نظامی در هیچ نقطه‌ای از جهان را ندارد و به ناچار جنگ‌های نیابتی را آغاز کرده و در این جنگ‌ها نیز شکست خورده است.

وزیر کار با بیان اینکه برای ما تحریم‌ها یک تهدید نبود؛ بلکه یک فرصت بود گفت: امروز توان نظامی و اقتدار دفاعی ایران قابل مقایسه با برترین ارتش‌های جهان است.

او برای ارتباط با سوریه در حوزه تعاملات دیپلماسی حوزه کار در سطح منطقه‌ای، بین‌المللی و حوزه‌های اقتصادی اعلام آمادگی کرد.

مرتضوی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه‌های گردشگری، معدن، پتروشیمی، نفت، صنایع سلولزی و ... آماده گفت‌وگو با سوریه است.

«علی‌حسین رعیتی‌فرد» معاون روابط کار وزارت تعاون نیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در دولت سیزدهم برای گسترش گفت‌وگوی سه‌جانبه و اجتماعی پیرامون مسائل کارگری گفت: در زمینه تمام موضوعات کارگری با حضور خود این عزیزان تصمیم‌گیری می‌شود.

او افزود: در ایران حدود ۱۱ هزار تشکل کارگری داریم که ذیل سه تشکل اصلی فعالیت دارند و امیدوارم این نشست آغازی برای پیگیری هماهنگ‌تر کشورهای همسو برای مطالبات و نیازهای کارگری باشد.

امیدواری ارتقای روابط اتحادیه‌های کارگری ایران و سوریه

«جمال قادری» رئیس فدراسیون اتحادیه‌های کارگری جمهوری عربی سوریه در این دیدار با تقدیر از مواضع بزرگوارانه مقام معظم رهبری در خصوص سوریه از مردم ایران و مسئولین کشور برای ایجاد فرصت گفت‌وگو تشکر کرد.

او بر مقابله با هژمونی آمریکا در جهان تأکید کرد و گفت: هژمونی آمریکا به تحریم‌های سیاسی محدود نمی‌شود بلکه آمریکا سعی می‌کند اتحادیه‌های کارگری را نیز تحت سلطه خود درآورد و حتی در سازمان بین‌المللی کار سعی دارد مقاوله‌نامه‌ها را از مسیر خود منحرف کند.

قادری افزود: تلاش ما این است که به‌عنوان فدراسیون اتحادیه‌های کارگری سوریه در زمینه بین‌المللی پویا باشیم و از سیاسی‌شدن سازمان بین‌المللی کار جلوگیری کنیم و در این زمینه با هند و چین وارد گفت‌وگو شدیم.

رئیس فدراسیون اتحادیه‌های کارگری جمهوری عربی سوریه، هدف از این دیدار را رابطه با با اتحادیه‌های کارگری جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: امیدوارم روابط ما در زمینه کارگری به سطح روابط برادرانه سیاسی برسد.

کد خبر: 64076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =