فرانسه به جنگ ساس‌ها می‌رود

گسترش آفات و به ویژه ساس در فرانسه برای مردم این کشور و به ویژه اقشار ضعیف‌تر مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است. به ویژه در نزدیکی بازی‌های المپیک فرانسوی‌ها برای از بین بردن این مشکل به تکاپو افتاده‌اند. اما در ایستگاه قطار Gare de Lyon در پاریس، مسافران می‌گویند که تردید دارند آیا مقامات بتوانند مشکل حشرات، سوسک‌ها و ساس‌ها را حل کنند یا خیر.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از رویترز؛ در حالی که کمتر از یک سال به بازی های المپیک پاریس باقی مانده است، مقامات فرانسوی می‌خواهند تا مطمئن شوند که ساس‌ها در طول این بازی‌ها هیچ کس را نیش نزنند، به همین دلیل تلاش‌های زیادی برای از بین بردن آفات را آغاز کرده‌اند.

کاربران شبکه های اجتماعی تصاویر زیادی از خزیدن حشرات در قطارهای سریع السیر و مترو پاریس، همراه با انبوهی از نوشته‌ها در فضای آنلاین درباره ساس‌ها منتشر می‌کنند. حجم ساس‌ها در سینماهای فرانسه و حتی فرودگاه شارل دوگل بی‌سابقه است.

گزارش‌ها به دست بالاترین سطوح دولتی نیز رسیده است. «امانوئل گرگوار»، معاون شهردار پایتخت، در نامه‌ای به «الیزابت بورن» نخست‌وزیر فرانسه در این هفته گفت: «دولت باید فوراً یک برنامه عملی را برای مقابله با این بلا ایجاد کند، زیرا فرانسه برای استقبال از بازی‌های المپیک و پارالمپیک در سال ۲۰۲۴ آماده می‌شود».

«کلمنت بوون» وزیر حمل و نقل فرانسه در روز جمعه گفت که هفته آینده در مورد این موضوع با اپراتورهای حمل و نقل گفت و گو خواهد کرد. در ایستگاه قطار Gare de Lyon در پاریس، مسافران می‌گویند که تردید دارند آیا مقامات بتوانند مشکل حشرات، سوسک‌ها و ساس‌ها را حل کنند یا خیر.

«لورا معدی»، یک کارگر فروشنده در حال رفتن به سمت خانه‌اش در جنوب فرانسه می‌گوید، «من نگران این وضعیت هستم. کیفم را بسته نگه می‌دارم و همیشه لباسهایم را نگاه می‌کنم تا از ورود ساس‌ها به خانه‌ام جلوگیری کنم. وقتی به خانه برسم، باید تمام لباس‌هایم را بشوییم».

«سوفی روسیکا» که از شهر نیس به پاریس آمده، گفت که صندلی خود را برای یافتن نشانه‌هایی از وجود حشراتی که از خون انسان تغذیه می‌کنند و می‌توانند در طیف وسیعی از زیستگاه‌ها و همچنین تخت‌ها زندگی کنند از نزدیک بررسی کرده است تا مبادا این جانوران موذی را مهمان کند. او گفت: «فکر دائم مواجه با ساس به من استرس وارد می‌کند. مجبور شدم سوار قطار شوم و فکر می‌کردم که آیا روی صندلی من ساس هست یا خیر. اما می‌توان آنها را در سینماها و تقریباً در همه جا پیدا کرد».

در گزارشی که در ماه ژوئیه منتشر شد، آژانس سلامت Anses اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲، ساس‌ها از هر ده خانوار بیش از یک خانوار فرانسوی را آلوده کرده‌اند. «ساشا کریف»، مدیر فروشگاه کنترل آفات گفت: «همه در وحشت هستند. مردم واقعاً ممکن است افسرده شوند، حتی به خاطر فکر دائم درگیری با این حشرات پارانوئید بگیرند».

اکنون کار به‌ جایی رسیده است که معاونت شهرداری از بیمه‌گران خواسته تا پوشش ساس را در بیمه نامه‌ خانه‌ها لحاظ کنند، زیرا افراد کم درآمد به ندرت ابزاری برای تماس با شرکت‌های کنترل آفات دارند.

کد خبر: 64223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =