بازرسی هوشمند بیش از یک‌هزار مورد از کارگاه‌های پرخطر استان خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از بازرسی هوشمند بیش از یکهزار مورد از کارگاه‌های پرخطر استان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی، غلام‌رضا اشرفی در این رابطه افزود: در راستای اعمال نظارت‌های قانونی، ارتقای سطح ایمنی کار و پیشگیری از بروز حوادث و با اولویت بازرسی در کارگاه‌های پرخطر،‌ در ۶ ماهه اول سال جاری یک‌هزار و ۲۵ کارگاه پرخطر استان در حوزه معدن، ساختمان، صنعت و تولید توسط بازرسان کار اداره کل مورد بازرسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از نیروی انسانی و پیشگیری از بروز حوادث و بیماری‌های شغلی و به دلیل وجود مخاطرات متعدد در بخش ساختمان و معدن و تولید، حدود ۳۰ درصد از کل بازرسی‌های انجام شده در این بخش‌ها متمرکز شده که نتایج حاصله از این نظارت‌ها، کاهش حوادث و افزایش ضریب ایمنی در کارگاه‌ها را درپی خواهد داشت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی همچنین از تعقیب کارفرمایان متخلف از عدم اجرای قوانین وم قررات خبر داد و افزود: یکی از برنامه‌های ارتقای ایمنی در استان، افزایش کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و استقرار مسئولان ایمنی در کارگاه‌های مشمول بوده که می‌تواند نقش مهمی در حفظ وصیانت از نیروی کار شاغلین داشته باشد.

کد خبر: 64330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =