بهره‌مندی بیش از ۱۱۰۰ دانشجوی چهارمحال و بختیاری از بیمه تامین‌اجتماعی

مدیرکل تامین‌اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۵۵ دانشجو در استان تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار گرفتند، گفت: تا پایان شهریورماه امسال یک هزار و ۱۵۲ نفر از مزایای بیمه دانشجویی بهره‌مند شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری، عبدالله مختاری درباره پوشش بیمه دانشجویان گفت: بیمه دانشجویان از جمله بیمه‌هایی است که سازمان تامین‌اجتماعی به جهت گسترش پوشش امکانات بیمه‌ای خود، خدمات بسیاری را در زمینه بیمه‌ای، به اقشار مختلف جامعه، ارائه کرده است. همچنین، این سازمان، در سال‌های اخیر، تلاش کرده تا پوشش‌های بیمه‌ای خود را با توجه به شرایط و نیاز مختلف افراد جامعه، عرضه کند.

وی افزود: به تازگی، سازمان بیمه تامین‌اجتماعی، پوشش‌های بیمه‌ای متنوع این سازمان را به دانشجویان نیز ارائه کرده است. به این ترتیب، دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی معتبر خود، با پرداخت حق بیمه، تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی، قرار بگیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بیمه دانشجویی برای فرد سابقه بیمه ایجاد می‌کند و بعد از پایان تحصیل نیز سابقه بیمه برای احراز شرایط بازنشستگی در نظر گرفته می‌شود.

مختاری با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر بیمه دانشجویان به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۳۱ دانشجو بیمه شدند، این آمار در سال گذشته به عدد ۸۵۵ نفر رسید. تا پایان شهریورماه امسال نیز یک هزار و ۱۵۲ نفر از مزایای بیمه دانشجویی بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و اطلاع‌رسانی درباره بیمه دانشجویان تا پایان سال آمار متقاضیان بیمه افزایش پیدا می‌کند.

شرایط ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی ۱۴۰۲

آن دسته از افرادی که قصد ثبت‌نام برای دریافت پوشش‌های بیمه دانشجویی تامین‌اجتماعی را دارند، باید شرایط لازم را برای ثبت‌نام این بیمه داشته باشند، در غیر این صورت، امکان استفاده از خدمات بیمه دانشجویی، برای متقاضیان وجود نخواهد داشت. در ادامه، در رابطه با شرایط عمومی ثبت‌نام بیمه دانشجویی تامین‌اجتماعی، توضیحات لازم آورده شده است:

- بیمه دانشجویی تامین‌اجتماعی، زیر مجموعه بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد سازمان تامین‌اجتماعی بوده و شرایط آن نیز، همانند بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد سازمان تامین‌اجتماعی است؛ با این تفاوت که تحصیل در دانشگاه، شغل محسوب نمی‌شود.

- متقاضیان، باید در یکی از دانشگاه‌های کشور ایران، اشتغال به تحصیل داشته باشند.

- برای تقاضای بیمه دانشجویی تامین‌اجتماعی، ارائه کارت دانشجویی معتبر، الزامی است.

- متقاضیان کمتر از ۵۰ سال سن، جهت دریافت پوشش‌های بیمه دانشجویی تامین‌اجتماعی، نیاز به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه تامین‌اجتماعی نخواهند داشت.

- متقاضیان بالای ۵۰ سال سن، در زمان تقاضای خود، برای دریافت پوشش‌های بیمه دانشجویی تامین‌اجتماعی، باید به میزان حداقل معادل مازاد سنی نسبت به ۵۰ سال، سابقه بیمه پردازی، در تامین اجتماعی داشته باشند.

کد خبر: 64363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =