تولید "ب کمپلکس" تزریقی و افزایش تولید "بتامتازون ال آ را"

سرپرست تیپیکو داروهایی مانند بتامتازون ال آ، سفازولین، هیدروکینون، پنتاپرازول، سفتریاکسون، بکوویت، کتورولاک و سیکلوسپورین را از جمله داروهایی دانست که در بازار دچار کمبود هستند و تاکید کرد: در ماه جاری از طریق شرکت‌های تابعه تولید و عرضه این داروها انجام شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از تیپیکو، بعد از انتصاب حسین عطار به عنوان سرپرست هلدینگ دارویی تامین، تولید برخی محصولات کمبود بازار در دستور و برنامه شرکت‌های تابعه تیپیکو قرار گرفت و عطار در بازدیدها و جلسات با مدیران عامل شرکت‌های تابعه پیگیر این موضوع است.

در همین ارتباط سامان غلامی، مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر از شرکت‌های تابعه هلدینگ تیپیکو با سرپرست و عضو و هیئت مدیره تیپیکو دیدار و گفتگو کرد و گزارشی از تولید محصولات دارویی در این شرکت ارائه داد.

در ابتدای این جلسه عطار با بیان اینکه شرکت‌سرمایه گذاری دارویی تامین(تیپیکو) متعهد به کمک در جهت رفع برخی اقلام کمبودهای دارویی کشور است، گفت: این هلدینگ از طریق شرکت‌های تابعه به دنبال تامین نیازهای دارویی کشور به ویژه داروهایی که در بازار دچار کمبود هستند، است.

سامان غلامی مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر نیز در این جلسه، گفت: بر اساس پیش بینی‌های خوبی که از رصد بازار صورت گرفته است، در حوزه محصولات پودر استریل غیر بتالاکتام، از زمستان مشکل خاصی نخواهیم داشت و حجم تولید این محصولات در سه ماهه پایانی سال در داروسازی اکسیر افزایش جدی خواهد داشت که منجر خواهد شد تولید محصولاتی مانند هیدروکورتیزون، پنتوپرازول و ونکومایسین انجام شود.

مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر افزود: ما در داروسازی اکسیر با دستور و توصیه مدیریت ارشد تیپیکو به دنبال حل برخی از مشکلات دارویی کشور هستیم، به گونه‌ای که شرکت اکسیر در طول یک سال گذشته همواره در مرتفع کردن مشکلات تولید دارو در جامعه پیشرو بوده و تمام تلاش خود را در جهت افزایش بیش از پیش تولید این محصولات خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تولید محصول ب کمپلکس تزریقی در اکسیر شروع شده و در حال ورود به بازار است، گفت: افزایش دیگر محصولات بازار نیز در دستور کار قرار دارد. افزایش تولید بتامتازون ال آ را در برنامه داریم و مواد اولیه مناسبی از این محصول در شرکت وجود دارد. در صوت حل مشکل تمدید پروانه این محصول، بلافاصله تولید آن آغاز و وارد بازار خواهد شد.

غلامی اضافه کرد: در مورد محصول کتورولاک نیز به خاطر کمبود این محصول در بازار، تمامی مواد اولیه موجود در انبار به طور کامل به تولید محصول نهایی تخصیص داده شد و بیش از تعهدی که در این زمینه داشتیم در اختیار شرکت‌های پخش قرار داده‌ایم و با توجه به اینکه برای این محصول همچنان نیاز وجود دارد و دنبال ادامه تولید این محصول همچنان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت اکسیر گفت: در سایر محصولات نیز سعی می‌کنیم افزایش تولید داشته باشیم. از جمله آمپول تزریقی ان استیل سیستئین که در چند پارت تولید شده و در صورت نیاز مجددا تولید خواهیم داشت.

وی افزود: در حوزه بعضی محصولات مانند سفالوسپورین‌ ها داروسازی اکسیر برای رفع بخشی از کمبود بازار با ظرفیت کامل به تولید ادامه خواهد داد.

مدیرعامل اکسیر در پایان با اشاره به اینکه در تولید انسولین انسانی هیچ‌گاه کمبودی نداشته‌ایم، گفت: محصول انسولین انسانی به میزان کافی و حتی در حد اشباع در شرکت‌های پخش موجود است و خوشبختانه ذخیره ماده اولیه این محصول به میزان قابل توجهی در انبارهای شرکت وجود دارد.

کد خبر: 64473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =