برای اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران به سفرهای زیارتی تلاش‌ می‌شود

محسن تقیانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: تلاش می‌شود که موضوع اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان به سفرهای زیارتی در کربلا و سوریه در راستای اجرای طرح کرامت رضوی، اجرایی شود و اکنون تلاش‌هایی در این زمینه در حال انجام است.

تقیانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: اکنون مسئله اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران به کربلا و سوریه در حد یک پیشنهاد است و این موضوع در حال بررسی است زیرا نیازمند انجام فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های موثر در این زمینه است.

او ادامه داد: طرح کرامت رضوی به منظور بهره‌مندی افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر از سفر معنوی و زیارتی مشهد مقدس برنامه‌ریزی شده که طبق اقدامات اجرایی، برای سفرهای کربلا و سوریه گروه‌های هدف هم اقداماتی در دست طراحی و برنامه‌ریزی داریم.

۵۰ هزار بازنشسته به مشهد مقدس اعزام می‌شوند

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درباره اجرای طرح کرامت رضوی گفت: مجموع افرادی که قرار است امسال به مشهد مقدس اعزام شوند ۵۰ هزار نفر است.

او بیان کرد: طبق برنامه‌های عملیاتی انجام شده تلاش می‌شود که این تعداد افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر به مشهد مقدس اعزام شوند همانند سال گذشته که ۵۰ هزار نفر از این جامعه هدف به این سفر معنوی و زیارتی مشرف شدند.

تقیانی ادامه داد: اجرای طرح کرامت رضوی از سال ۱۳۹۴ برای اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای زیارت امام رضا (ع) در مشهد مقدس برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شد.

اجرای طرح کرامت رضوی از سال ۱۳۹۴ تاکنون

به گفته او، از سال ۱۳۹۴ تاکنون هرساله تعدادی از افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شدند اما در ۲ سال شیوع ویروس کرونا طرح کرامت رضوی متوقف شد که دوباره از سال گذشته اجرای این طرح معنوی و زیارتی برای این جامعه هدف ازسر گرفته شد.

تقیانی افزود: تا پیش از شیوع کرونا در کشور حدود ۱۵۰ هزار نفر از این گروه‌های هدف و تحت پوشش به این سفرهای زیارتی اعزام شدند که امیدواریم در سال‌ جاری و سال‌های آینده به اهداف خود در راستای اجرای این طرح برسیم.

طرح کرامت رضوی از سال ۹۴ به همت سیدتقی نوربخش، مدیر عامل فقید سازمان تأمین اجتماعی به منظور ارج نهادن به جایگاه بازنشستگان و مستمری بگیران و حمایت از این قشر برای تشرف به مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) برنامه‌ریزی شد و از آن سال تاکنون برای اجرای این طرح تلاش‌های صورت گرفته است.

سازمان تأمین اجتماعی با جامعه آماری چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر ۶۰ درصد کل بازنشستگان کشور را تحت پوشش دارد و برای ارائه خدمات همه‌جانبه در بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی به این افراد و ارائه تعهدات به بیمه‌شدگان ماهانه ۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند و براساس داده‌های آماری موجود سال گذشته ۴۶۰ هزار میلیارد تومان برای تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان هزینه شد.

کد خبر: 64648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =