طی دو هفته آینده ۴ میلیون قوطی شیر خشک وارد و توزیع خواهد شد

مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در دوهفته آینده حدودچهار میلیون قوطی شیرخشک از طریق واردات تأمین و پس از انجام آزمایشات به سرعت در بازار و داروخانه‌ها توزیع و به بیماران و مصرف کنندگان عرضه خواهد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، سجاد اسماعیلی مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص اقدامات این سازمان در زمینه تأمین شیرخشک‌های عادی یا رگولار گفت: سازمان غذا و دارو در شش ماه گذشته اقدامات اساسی از جمله بازدیدهای میدانی از کارخانه‌های تولید شیرخشک، گمرک و شرکت‌های پخش‌شیرخشک انجام داده است.

او در ادامه بیان کرد: برنامه توزیع این ماده غذایی توسط اداره کل مربوطه براساس نرخ موارد اصلاح شده سال ۱۴۰۲ طی بخشنامه‌ای به تمام معاونت‌های غذا و دارو ابلاغ شده و معاونت‌ها موظف به نظارت و رصد میدانی هستند. علاوه برآن به تمام شرکت‌های توزیع کننده، بخشنامه‌ای ابلاغ شده است که براساس آن حتی در روزهای تعطیل موظف به توزیع و پخش شیرخشک هستند.

اسماعیلی درخصوص تأثیرگذاری این اقدامات گفت: خوشبختانه این اقدامات باعث شده است که ما با مشکل حاد و بحرانی در زمینه تأمین شیرخشک نداشته باشیم. همچنین تولیدکنندگان ما با جدیت وارد عرصه شده‌اند و میزان تولیدات خود را افزایش داده‌اند.

او درباره تأمین ارز مورد نیاز توضیح داد: ما در چندماه گذشته با مشکلات ارزی مواجه بودیم که درحال حاضر آن مشکلات برطرف شده و اکنون در تأمین ارز مورد نیاز خرید مواد اولیه مشکلی نداریم. همچنین برای تأمین کسری بازار یک برنامه واردات فوریتی داده شد که این واردات به صورت محدود، مقطعی و کوتاه مدت تا زمان اشباع بازار انجام خواهد شد. درحال حاضر اولین محموله‌های شیرخشک به گمرک رسیده و درحال نمونه برداری و آزمایش‌های اولیه است.

او در ادامه بیان کرد: در دوهفته آینده حدودچهار میلیون شیرخشک از طریق واردات تأمین خواهد شد و پس از انجام آزمایشات به سرعت در بازار و داروخانه‌ها توزیع و به بیماران و مصرف کنندگان عرضه خواهد شد.

کد خبر: 64728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =