گزارش‌های فصلی؛ آخرین سنگر بورس

روز شنبه «۲۹ مهرماه» شاخص کل بورس با افزایش بیش هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با افزایش ۱.۴۲۹ واحدی در مرز کانال دو میلیون و ۲۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳.۲۶۸ واحدی در محدوده ۶۸۶.۲۴۵ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۵.۶ میلیارد ورقه سهم طی ۲۷۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۴.۹ هزار میلیارد تومان داد و ستد قرار شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی نوری، ملی صنایع مس ایران و نفت بهران بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای ایران خودرو، سایپا، معدنی و صنعتی گلگهر بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معلاملات امروز با افزایش ۶۵ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز، ۵.۶ میلیارد ورقه سهم طی ۱۵۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۱ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، سرمایه‌گذاری صبا تامین و تولید نیروی برق دماوند بیشترین تاثیر منفی و پالایش نفت لاوان، مدیریت انرژی امید تابان‌پور، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، بیمه کوثر و ایران خودرو دیزل بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که با افت ۹۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۲.۸ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۱۷ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۳۷۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثبت کرده‌اند.

افت ارزش معاملات به زیر ۳ هزار میلیارد تومان و خروجی سنگین پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت در حالیکه تراز منفی را در سهام و حق تقدم شاهد هستیم باعث شده که تابلوهای معاملاتی وضعیت چندان مطلوبی نداشته باشند.

به نظر آخرین سنگر بازار سهام در مقطع فعلی گزارش‌های فصلی شرکت‌های بورسی و فرابورسی هستند، برای بررسی بیشتر بازار سهام که این روزها شاهد برخی نوسانات مثبت در نمادهایی که گزارش‌های خوبی را ارائه کرده‌اند، باید سهام‌داران این دست از شرکت‌ها را مدنظر قرار دهند و به نظر برای گرفتن سود باید رفت سمت این دست سهم‌ها در این مقطع از بازار سهام تا دوباره تابلوها و ارزش معاملات بهتر شوند.

کد خبر: 64801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =