حمایت شرکای اجتماعی از دستاوردهای تأمین‌اجتماعی

نمایندگان شرکای اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی در نشست تخصصی تبیین دستاوردهای دولت در حوزه تأمین‌اجتماعی در جریان همایش مدیران تأمین‌اجتماعی در شهر قم، دستاوردهای دولت و مدیریت جدید تأمین‌اجتماعی در این دوره را قابل‌اعتنا و ارزشمند دانسته و خواستار استمرار حمایت دولت و مجلس از سازمان به‌عنوان متولی معیشت و سلامت بالغ بر ۴۶ میلیون نفر شدند.

به‌ گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در این همایش «حمیدرضاسیفی» دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی و عضو هیأت‌امنای سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اعتقاد ما این است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی صاحبان اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی و منابع این سازمان هستند و باید در مدیریت سازمان و تصمیم‌گیری‌های آن مشارکت جدی داشته باشند و خوشبختانه در دوره اخیر شاهد بهبود تعامل سازمان با شرکای اجتماعی هستیم که امیدواریم این رویه استمرار داشته باشد.

او ادامه داد: کشور ما در منابع نفت و گاز رتبه اول و در منابع طبیعی رتبه پنجم جهان را دارد و در مجموع بالغ بر ۱۰ درصد منابع و یک درصد جمعیت جهان متعلق به کشور ماست. کشور ما همچنین امروز کمترین بدهی بانکی به جهان را دارا است و این شرایط در واقع بهترین فرصت و زمینه و امکان برای تحقق رشد اقتصادی است.

سیفی همچنین بیان کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی با ارتباط با جمعیت بیش از ۴۵ میلیون نفری بیمه‌شدگان و بازنشستگان و نیز ۲۷۰۰ تشکل کارفرمایی و بیش از ۱۰۰۰ تشکل کارگری، تأثیرگذاری بسیاری در حوزه اقتصادی کشور دارد.

وی ادامه داد: هیئت‌امنای سازمان تأمین‌اجتماعی با حمایت از اقدامات تحولی اخیر، آماده مهیا کردن بستر رشد و توسعه خدمات و حل مشکلات و موانع است.

او اضافه کرد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین‌اجتماعی، دو رویکرد مهم دارد؛ یکی پایداری منابع و دوم رضایت مردم و باید در کنار تلاش برای پایداری منابع به اصلاح مناسبات و تعاملات سازمان و کارکنان سازمان با مخاطبان و به‌ویژه کارآفرینان توجه جدی داشت.

عضو هیأت‌امنای سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین بر اهمیت تدوین سیاست‌های کلان و راهبردی سازمان در حوزه هوشمندسازی و فناوری، فرهنگ‌سازی در زمینه اصلاح رفتار و تعامل کارکنان با ذی‌نفعان، توسعه بخش درمان و تعیین رویکرد و اولویت سازمان در زمینه ادامه توسعه ظرفیت‌های درمان مستقیم یا خرید راهبردی خدمات تأکید کرد.

در این نشست همچنین «علی‌اصغر بیات» عضو هیأت‌مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی تهران با قدردانی از مجموعه مدیران بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین‌اجتماعی به‌عنوان نماینده بازنشستگان و اعلام حمایت از اقدامات و رویکردهای تحولی سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: در دوره مدیریتی اخیر، با وجود مشکلات اقتصادی و دشواری تأمین منابع، در مورد پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأخیری صورت نگرفته است.

بیات افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان یکی دیگر از اقدامات ارزشمند سازمان تأمین اجتماعی است و در سال جاری تاکنون تعداد ۲۲۰ هزار فقره تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستری‌بگیران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برگزاری طرح کرامت رضوی نیز به‌عنوان یک اقدام فرهنگی مناسب در این دوره مدیریتی اجرایی و عملیاتی شده است و در زمینه توسعه سطح خدمات بیمه تکمیلی جامعه بازنشستگان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که باید هم موضوع توسعه خدمات بیمه تکمیلی و هم موضوع بیمه عمر بازنشستگان برای کاهش دغدغه‌های این عزیزان با جدیت پیگیری شود.

عضو هیأت‌مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی تهران ادامه داد: چندی پیش در هفته دفاع مقدس مراسم تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بازنشسته توسط سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد.

بیات تأکید کرد: از سال ۱۳۹۹ تا امروز سه مرحله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اجرایی شده است. انتظار این است که بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین جامعه بازنشستگی کشور در دائمی‌شدن متناسب‌سازی لحاظ شوند.

عضو هیئت‌مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: اگر پرداخت دیون دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی در برنامه هفتم توسعه لحاظ نشود، در آینده با مشکلات بودجه‌ای مواجه خواهیم شد.

«اولیاء علی‌بیگی» نماینده کارگری عضو هیئت‌امنای سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این نشست گفت‌: تأمین‌اجتماعی سازمانی درآمد-هزینه‌ای محسوب می‌شود و مدیریت در سازمان‌های درآمد-هزینه‌ای متفاوت از مدیریت در سازمان‌ها و نهادهای دولتی و متکی به منابع عمومی است.

علی‌بیگی افزود: شایسته‌ترین و متعهدترین افراد در سازمان تأمین‌اجتماعی مشغول به‌کار هستند و من به‌عنوان نماینده کارگران و بیمه‌شدگان از مدیرعامل، مدیران و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی تقدیر می‌کنم.

وی ادامه داد: قطعاً مهم‌ترین مسئولیت سازمان تأمین‌اجتماعی، فراهم‌کردن امنیت اجتماعی، رفاه اقتصادی و حفظ سلامت ذی‌نفعان است. برای رسیدن به این اهداف، موانعی وجود دارد که عدم شناخت دولت‌ها و ادوار مجالس نسبت به سازمان تأمین‌اجتماعی ریشه بسیاری از مشکلات است و اگر نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر از شرایط سازمان تأمین‌اجتماعی شناخت دقیق پیدا نکنند، نمی‌توان نسبت به آینده این سازمان امیدوار بود.

علی‌بیگی اضافه کرد: همچنان برخی از نمایندگان و دولتمردان، از تفاوت ماهوی سازمان بیمه‌گر و سازمان حمایتی اطلاع دقیق ندارند و برخی تکالیف حمایتی را از سازمان بیمه‌گر انتظار دارند. مادامی که نگاه و تفکر دولت‌ها و اندیشه نمایندگان مجلس در دوره‌های مختلف نسبت به سازمان تأمین‌اجتماعی واقعی نشود، چالش‌ها پابرجا است و باید نگران آینده تأمین‌اجتماعی باشیم.

عضو هیئت‌امنای سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید کرد: اگر این تغییر نگاه اجرایی شود، هیچ‌گاه تکالیف بدون پشتوانه مالی برای تأمین‌اجتماعی لحاظ نمی‌شود.

او ادامه داد: عدم شناخت دقیق نسبت به شرایط، قوانین و سازوکارهای سازمان تأمین‌اجتماعی است که خروجی طرح ادغام این سازمان با دیگر صندوق‌های بیمه‌ای و واگذاری مسئولیت کسر حق بیمه به سازمان امور مالیاتی را موجب می‌شود.

کد خبر: 64961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =