میانگین بی‌کاری مردان و زنان در جهان یکسان است

براساس آخرین داده‌های آماری سازمان بین‌المللی کار در حوزه شاخص‌های عمده بازار کار جهانی، مردان و زنان در جهان با ثبت نرخ بیکاری ۵.۸ به یک اندازه با چالش بیکاری مواجه‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین، تازه‌ترین اطلاعات سازمان بین‌المللی کار در سال ۲۰۲۳ در حالی میانگین نرخ بیکاری در جهان را ۵.۸ اعلام است که این عدد در سال گذشته میلادی نیز همین میزان بوده است.

مقایسه نرخ بیکاری به عنوان یکی از شاخص‌های عمده بازار کار در جهان ظرف یک دهه گذشته حاکی است، بیشترین میزان نرخ بیکاری در سال ۲۰۲۰ و همزمان با دوره همه‌گیری بیماری کرونا به میزان ۶.۶ و کمترین عدد این نرخ در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ثبت رسیده‌ است. میانگین نرخ بیکاری اما در سال‌های پس از شیوع کرونا در جهان با کاهش ۰.۸ درصدی به پایین‌ترین حد خود در چهارسال گذشته رسیده است.

بیشترین بیکاری در آسیای غربی و مرکزی

آمار سازمان بین‌المللی کار در ارتباط با تحولات جهانی حوزه کار و اشتغال در مناطق مختلف جهان بیانگر این است که منطقه آسیای غربی و مرکزی با ثبت نرخ بیکاری ۷.۸ بیشترین میزان بیکاری سال ۲۰۲۳ جهان را تجربه کرده‌اند؛ کشور ما نیز در این منطقه جغرافیایی قرار داد. این در حالی است که کشورهای مناطق آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه با ثبت نرخ بیکاری ۲.۵ درصدی بیشترین میزان اختلاف شاخص مذکور را با آسیای غربی و مرکزی داشته‌اند.

همچنین مناطق جنوب آسیا، آمریکای لاتین و کارائیب، اروپای غربی – جنوبی و شمالی، صحرای آفریقا، اروپای شرقی و آسیای شرقی به ترتیب دارای بیشترین میزان نرخ بیکاری در سال‌جاری میلادی بوده‌اند.

در این بین کشورهای حاضر در منطقه اروپای غربی، جنوبی و شمالی با ثبت روند کاهشی ۴.۶ درصدی در یک دهه اخیر، با بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری در این سال‌ها مواجه بوده است.

کشورهای آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه نیز به عنوان منطقه دارای کمترین نرخ بیکاری در سال ۲۰۲۳، در همه سال‌های یک دهه اخیر رکورددار کمترین نرخ بیکاری در جهان بوده است.

مردان و زنان در جهان به‌طور میانگین به یک اندازه بی‌کارند

بیشترین بیکاری مردان و زنان در کدام مناطق جهان است؟

براساس تازه‌ترین اطلاعات سازمان بین‌المللی کار، بالاترین نرخ بیکاری زنان در سال جاری میلادی به ترتیب در کشورهای مناطق آمریکای لاتین و کارائیب، آسیای غربی و مرکزی و جنوب آسیا رقم خورده است.

همچنین بالاترین میزان نرخ بیکاری مردان در جهان در کشورهای حاضر در مناطق آسیای غربی و مرکزی، جنوب آسیا و اروپای غربی-جنوبی و شمالی ثبت شده است. به عبارتی مناطق آسیای غربی و مرکزی و جنوب آسیا در بین مردان و زنان با بیشترین میزان افراد بیکار مواجه است.

ثبت ۲۰۸ میلیون بی‌کار در جهان

داده‌ها و اطلاعات موجود در حوزه بیکاری در جهان نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ تعداد بالغ بر ۲۰۸ میلیون و ۲۲۷ هزار نفر بی‌کار در جهان وجود دارد که از این تعداد، بیش از ۱۲۴ میلیون نفر را مردان و بالغ بر ۸۳ میلیون نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین آمارها بیانگر جمعیت بیش از ۷۰ میلیون نفری بیکار از بین محدوده سنی ۱۵ تا ۲۴ ساله و بالغ بر ۱۳۸ میلیون نفر جمعیت بی‌کار به بزرگسالان اختصاص دارد.

کمترین تعداد بیکاران جهانی در یک دهه اخیر در سال ۲۰۱۸ با تعداد ۱۸۵ میلیون و ۸۰۳ هزار نفر و بیشترین آن در سال ۲۰۲۰ همزمان با همه‌گیری بیماری کرونا و تاثیرگذاری آن بر بازارکار و کسب و کارهای مختلف در سال ۲۰۲۰ به تعداد ۲۲۳ میلیون و ۶۶۸ هزار نفر اعلام شده است. البته به تفکیک بیشترین تعداد بیکاران جهان نیز در سال ۲۰۲۰ به ثبت رسیده است.

مردان و زنان در جهان به‌طور میانگین به یک اندازه بی‌کارند

کد خبر: 65055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =