توضیحات معاونت منابع بیمه‌ای استان قزوین درباره بیمه کارگران ساختمانی در برنامه ۱۶۲

معاونت منابع بیمه‌ای اداره کل استان قزوین در برنامه زنده تلویزیونی ۱۶۲ به تبیین بیمه کارگران ساختمانی پرداخت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی قزوین، محمد رضا اسکندری ضمن ارائه آمار و عملکرد استان حق بیمه سهم کارفرمایان ساختمانی را از ۰۳‏/۰۸‏/۱۴۰۲ در مجموع عوارض صدور پروانه ایجاد و توسعه، احداث و یا افزایش تراکم، تخریب و نوسازی بنا و تعمیرات اساسی ۲۵ درصد، در محدوده روستاها با مجوز دهیاری‌ها ۱۰ درصد، محدوده خارج روستاها و در مجتمع کشاورزی و شهرک‌های صنعتی و مناطق نمونه گردشگری ۱۰ یا ۲۵ درصد، مساجد، حسینیه‌ها، خانه‌های عالم، خدمات عمومی و بهداشتی و... معاف و طرح ملی حمایتی ساخت مسکن ۱۵ درصد عنوان کرد.

وی افزود: کلیه کارگران شاغل در کارهای ساختمانی به‌منظور بهره‌مندی از تعهدات قانون بیمه اجتماعی در ابتدا باید نسبت به ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات مورد درخواست در سامانه رفاهی وزارت تعاون اقدام کنند.

معاونت منابع بیمه‌ای درباره بازرسی از نحوه فعالیت کارگران ساختمانی، اشتغال آنان، تائید و عدم تائید اشتغال و دیگر تماس‌های زنده مخاطبان در این برنامه تلویزیونی پاسخ و راهکار لازم را ارائه داد.

وی در خاتمه ضمن پاسخگوئی به تماس‌های مخاطبان در این برنامه تلویزیونی اشاره کرد: استان صنعتی و کارگرنشین قزوین با تحت پوشش داشتن ۶۷ درصد از جمعیت استان ۱۳ هزار و ۱۷۷ نفر از کارگران ساختمانی را تحت پوشش تعهدات و خدمات خود دارد.

کد خبر: 65285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =