یارانه آبان ۱۴۰۲  چقدر است و کِی واریز می‌شود؟

طبق روند مرسوم و بر اساس اطلاعیه‌های سازمان هدفمندی یارانه‌ها، آبان ماه سال جاری نیز طبق رویه مرسوم یارانه معیشتی ساعت ۱۲ بامداد روز ۲۱ آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده اما گویا برخی خانواده‌ها برای برداشت این مبلغ با مشکل مواجه شده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها این دوره از یارانه‌ها نیز مانند ماه‌های گذشته ساعت ۲۴ روز ۲۱ آبان ماه واریز شده که مبلغ آن نیز مانند ماه‌های گذشته برای خانوارهای سه دهک اول معادل ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر و برای دهک‌های بعدی معادل نفری ۳۰۰ هزار تومان است.

چرا یارانه آبان برخی خانواده‌ها واریز نشده است؟

اما با این وجود این ماه برخی خانواده‌ها در زمان مقرر موفق به دریافت یارانه خود نشده‌اند که در این زمینه حسینی، مدیر اطلاع‌رسانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها توضیحاتی ارائه کرده و دلیل این مشکل را مشکلات نرم افزاری بانک‌ها دانسته است.

وی در گفتگو با خبرگزاری‌ها چنین توضیح داده که «یارانه آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده، اما به دلیل بروز مشکل فنی و نرم افزاری برخی بانک‌ها،‌ یارانه‌های مشتریان آنها به تدریج تا آخر هفته واریز می‌شود و مشکلی در این زمینه نیست.»

وی همچنین تاکید کرد یارانه هیچ‌کس در این ماه حذف نشده است.

مبلغ کالابرگ الکترونیک چقدر است؟

نکته دیگر اینکه طی ماه‌های گذشته برای دهک‌های مختلف این امکان فراهم شده است تا بتوانند بجای یارانه نقدی از کالابرگ الکترونیک استفاده کنند که بنا بر اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون دهک‌های ششم و هفتم نیز مشمول استفاده از کالابرگ الکترونیکی شده‌اند و براین اساس سرپرستان خانواده‌هایی که در دهک‌های اول تا هفتم قرار می‌گیرند می‌توانند به ازای هر نفر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان از کالابرگ استفاده کنند.

همچنین باتوجه به اینکه در حال حاضر امکان برخورداری از کالابرگ برای دهک‌های هشتم و نهم فراهم نشده به ازای هر فرد مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست این خانواده‌ها واریز خواهد شد.

اما در مورد خانواده‌هایی که سرپرستان آنها برای استفاده از کالابرگ الکترونیکی اعلام آمادگی نکرده باشند، رقم کامل یارانه به حساب سرپرستان واریز شده و در صورت استفاده از کالابرگ نیز به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

نکته دیگر آنکه چنانچه اعضای خانواده‌ای معادل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را به شکل کالابرگ استفاده کرده و از ۱۱ قلم کالایی که برای این طرح تعریف شده خرید کرده باشند، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به یارانه فرد اضافه خواهد شد.

کد خبر: 65339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =