رویکرد تعامل، آموزش و تکریم تأمین اجتماعی در قبال کارفرمایان

"محسن تقیانی" مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی سه رویکرد اصلی سازمان تأمین اجتماعی در قبال جامعه کافرمایی و شرکای اجتماعی را تعامل گسترده با جامعه کارفرمایان، آموزش قوانین و مقررات حوزه تأمین اجتماعی و تکریم شرکای اجتماعی به‌ویژه کارفرمایان عنوان کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، تقیانی امروز ۲۱ آبان در آیین جشنواره کارفرمایان برتر اداره کل تأمین اجتماعی شرق تهران بیان کرد: یکی از ارکان اصلی سازمان تأمین اجتماعی را شرکای اجتماعی به‌ویژه کارفرمایان هستند و حیات و فعالیت این سازمان در گرو تعامل و همراهی جامعه کارفرمایی با سیاست‌های سازمان است.

او با اشاره به اینکه بیمه‌پردازی و ایجاد امنیت شغلی نیروی کار ایجاد شده توسط کارفرمایان در همراهی با سازمان تامین اجتماعی، زمینه تقویت تعامل و ارتقاء چند وجهی برای سازمان و شرکای اجتماعی را به‌همراه دارد، گفت: باید در برنامه‌ریزی‌ها و اتخاذ راهبردهای سازمان تامین‌اجتماعی از نظرات کارفرمایان استفاده شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: ابتدای امسال دبیرخانه شورای راهبردی شرکای اجتماعی را در سازمان تأمین ‌اجتماعی با همراهی تشکل‌های کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی راه‌اندازی شد.

او همچنین اضافه کرد: ابتدای ماه جاری نیز مدیران ستادی، استادی و مدیران شرکت‌ها در همایش سراسری قم، جلسه راهبردی شرکای اجتماعی را با حضور تشکل‌های مربوطه برگزار کردیم. انتظار این است که جامعه کارفرمایان با انتقال نظرات کارشناسی سازمان را در برطرف کردن مشکلات یاری‌رسان باشند. حل مسائل سازمان جز با همراهی شرکای اجتماعی و به ویژه کارفرمایان امکان‌پذیر نیست. اولین سیاست سازمان تأمین اجتماعی تعامل مناسب و گسترده با شرکای اجتماعی به‌ویژه کارفرمایان است.

تقیانی در ادامه افزود: اتکا به بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین تخلفات حوزه‌های کاری و ارتباطی سازمان تأمین اجتماعی، ناشی از مسائل حوزه قوانین و مقررات تأمین‌اجتماعی است. در راستای حل این مسائل آموزش قوانین و مقررات تأمین‌اجتماعی حتی برای شرکت‌های سازمان تأمین ‌اجتماعی در حال برگزاری است.

وی توضیح داد: عدم آشنایی کارفرمایان با قوانین و مقررات در واقع بخشی از مشکلات جاری را موجب می‌شوند که راهکار حل آن توسعه آموزش‌های مقرراتی است. در این راستا برگزاری دوره‌های آموزش مقررات برای کارفرمایان مورد توجه است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: از سال‌جاری نیز به صورت ویژه برنامه‌های آموزشی دوره‌های آموزش مقررات تأمین‌اجتماعی عمدتاً برای کارفرمایان و رابطین بیمه‌ای کارگاه‌ها در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

تکریم کارفرمایان اولویت اساسی تأمین اجتماعی

تقیانی گفت: تکریم جامعه کارفرمایی را به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی سازمان تامین‌اجتماعی در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: هرساله ۳۳ کارفرمای برتر سازمان تأمین ‌اجتماعی در سراسر کشور مورد تکریم و تجلیل قرار می‌گیرند. در شهر تهران نیز در ادرات کل تأمین اجتماعی تکریم جامعه کارفرمایی به صوت خاص مور توجه قرار دارد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد :توصیه ما به مدیران سازمانی، توسعه تعامل با جامعه کارفرمای و گسترش فضای تکریم فعالان این عرصه است. امیدواریم مسیر تلاشگری و موفقیت را در کنار تعامل گسترده با سازمان تأمین اجتماعی همواره مورد توجه داشته باشیم.

کد خبر: 65385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =