نرخ بیکاری برای سومین بار رکود کاهشی را ثبت کرد

معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار طی گزارشی از اشتغال در بخش صنعت اعلام کرد نرخ بیکاری به پایین ترین رقم ۲۰سال اخیر و تعداد بیکاران به پایین‌ترین سطح دریک دهه اخیر رسید.

به گزارش آتیه آنلاین، معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال با انتشار اینفوگرافیکی اعلام کرد برای سومین بار نرخ بیکاری رکود کاهشی جدیدی را ثبت کرد.

در این اینفوگراف آمده است با بررسی شاغلین بخش صنعت و رکود شکنی در این بخش مشخص شد اشتغال به وجود آمده از کیفیت بالایی برخوردار بوده است.

با وجود افزایش جمعیت جویای کار نرخ بیکاری به پایین ترین رقم ۲۰سال اخیر و تعداد بیکاران به پایین ترین سطح دریک دهه اخیر رسید.

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار اخیراً‌ از افزایش اشتغال حدود ۳۱۵هزار نفری نیروی کار فارغ التحصیلان در تابستان ۱۴۰۲خبر داد و گفت:نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در تابستان ۱۴۰۲برابر ۱۲درصد اعلام شده است که کمترین نرخ بیکاری در ۷ ساله گذشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار اعلامی مرکز آمار در بازه زمانی تابستان ۱۳۸۶ تا تابستان ۱۴۰۲ نرخ بیکاری کل کشور در تابستان ۱۴۰۲ برابر ۷.۹ درصد اعلام شده است که کمترین نرخ بیکاری در بازه ۱۷ ساله است. بیشترین نرخ بیکاری نیز مربوط به تابستان ۱۳۸۹ با نرخ ۱۳.۷ درصد است. لازم به ذکر است که نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته تابستان ۱۴۰۱ کاهش یک درصدی داشته است.

کد خبر: 65543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =