صادرات ۱۲ میلیون دلاری تعاونی‌های کرمانشاه در شش ماهه نخست سال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در برنامه زنده رادیویی صدای شهر، گفت: شرکت‌های تعاونی صادرات محور استان در شش ماهه اول سال جاری ۱۲ میلیون و ۶۳۳ هزار دلار صادرات داشته‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی در برنامه زنده رادیویی صدای شهر، فقر مهارتی و فرهنگ کار را مهمترین عامل نبود نیروی کار در استان دانست و بیان کرد: فقر مهارتی معضل جدی بر سر راه اشتغال جامعه است و اگر فرهنگ مهارت‌آموزی و تقویت فرهنگ کار مورد توجه قرار گیرد، بسیاری از چـــالش‌هـــای جامعه گره گشایی می شود.

وی در ادامه گفت: سهم ایجاد اشتغال در استان ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی پیش‌بینی شده است که تاکنون بیش از ۲۴ هزار به میزان ۷۲ درصد آن محقق شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به دستاوردهای سفر اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اشاره و بیان کرد: در سفر اخیر وزیر کار مبلغ ۱۰۹ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزا توسط دو بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران برای استان تخصیص یافت که امیدواریم با جذب این منابع شاهد توسعه اشتغال استان باشیم.

احمدی در ادامه با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری تعاونی‌های استان بیش از ۱۲ میلیون ۶۳۳ هزار دلار صادرات داشته‌اند، گفت: شرکت‌های تعاونی استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، فرش دستبافت، خدمات و تأمین نیاز فعالیت دارند که با توجه به ظرفیت‌های خوب استان از جمله مرز مشترک با کشور عراق این صادرات شکل‌گرفته است.

وی یکی از راهکارهای اشتغال بیکاران دانش آموختگان دانشگاهی استفاده از ظرفیت تعاونی دانست و ادامه داد: تامین مالی، استفاده از معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای و همچنین ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، مهمترین مزیت‌های استفاده از بخش تعاون است.

وی در پایان افزود: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، خوشبختانه مدت رسیدگی به پرونده های شکایتی در استان کرمانشاه به کمتر از ۲۰ روز رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیر داشته است.

کد خبر: 65585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =