بورس در دور راهی؛ صعود یا نزول؟

روز یکشنبه «بیست و هشتم آبان ماه» شاخص کل بورس با  کاهش نزدیک به ۳ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افت ۲.۳۳۸ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن اما با رشد بیش از ۱.۸۰۰ واحدی در محدوده ۷۰۳ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸.۲ میلیارد ورقه سهم طی ۳۱۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۹ هزار میلیارد تومان داد وستد قرار شد و نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، مخابرات ایران، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین تاثیر منفی و نمادهای ایران خودرو، سایپا و پتروشیمی اراک بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس‌ گداشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۱۴۰ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز، ۵.۹ میلیارد ورقه سهم طی ۲۲۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۳ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای صبا فولاد خلیج فارس، پتروشیمی مارون و مادایران بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای مالی سپهر صادرات، فولاد غدیر ایرانیان، آریاساسول و پویازرکان آق‌دره بیشترین اثر منفی را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

بورس همچنان در وضعیت بلاتکلیف

این درحالیست که افت ارزش معاملات سهام و حق تقدم به اعدادی زیر ۳.۵ هزار میلیارد تومان اتفاق خوبی نیستت. از سویی ادامه خروج پول های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت نکته مثبتی است که روی تابلوهای معاملاتی همچنان ادامه دار است.

موضوعی که روی تابلوهای معاملاتی فعلا واضح است دست به دست شدن سهم‌ها در یک بازه کوچک بوده، نمادها به نوعی در حال ساختن کف‌های بالاتر و متراکم هستند که طی روزهای آتی به سمت پایین یا بالا خواهند شکست که این امیدواری وجود دارد، این اتفاق در جهت بالا باشد تا بازار سهام از این حالت ایستایی و روکود خارج شود.

کد خبر: 65641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =