پرداخت ۹۵ هزار وام ضروری به حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری

آخرین آمار مربوط به پرداخت وام ضروری به جامعه حقوق‌بگیران(بازنشستگان) تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری حاکی است، در مدت ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۹۵ هزار و ۹۶۵ مورد تسهیلات مالی به بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق پرداخت شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، پرداخت تسهیلات به جامعه تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در حالی در فصول بهار و تابستان سال‌جاری با موفقیت صورت گرفته است که مبلغ وام ضروری پرداختی به جامعه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش این صندوق در سال‌جاری با ثبت رشد ۱۰۰ درصدی از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

آمارها بیانگر این است که استانهای تهران، خراسان رضوی و فارس مجموعاً با بیش از ۳۰ هزار فقره تسهیلات دریافتی، سهم بسیار بزرگی از وام‌های ضروری جامعه تحت پوشش صندوق بازنشستگی را به خود اختصاص داده‌اند؛ به عبارتی این استانها به ترتیب بیشترین میزان پرداخت تسهیلات به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق را در بازه زمانی ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ دریافت کرده‌اند.

همچنین داده‌های این حوزه نشان می‌دهد که استانهای ایلام، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در مجموع با تعداد بیش از ۲۵۰۰ فقره تسهیلات به ترتیب کمترین میزان وام‌های ضروری پرداختی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری را در دو فصل ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند.

پرداخت ۹۵ هزار وام ضروری به حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری

رشد ۱۰۰ درصدی تسهلات بازنشستگان با هدف تأمین نیازهای زندگی

صندوق بازنشستگی کشوری در سال گذشته با پرداخت بیش از ۳۱۴ هزار فقره تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی به افراد بازنشسته و وظیفه‌بگیر بخش قابل توجهی از این جامعه بازنشستگی را مشمول دریافت وام کرد. این صندوق اما با تغییر در رویکرد پرداخت وام‌های ضروری و افزایش دوبرابری آن، تأمین بخشی از الزامات و ضروریات زندگی جامعه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش را مورد توجه قرار داد.

تسهیلات ضروری ۳۰میلیون تومانی با کارمزد سالانه چهار درصد و دوره بازپرداخت ۳۶ماهه به جامعه بازنشستگی ارائه می‌شود.

امکان ثبت‌نام این نوع تسهیلات به صورت مستمر برای جامعه بازنشستگی تحت پوشش وجود دارد و افراد متقاضی دریافت این وام می‌توانند جهت انجام اقدامات مربوطه به بخش تسهلات مالی در سایت صندوق به نشانی cspf.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری در سال‌جاری تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به صورت ماهانه به ۳۵ هزارنفر را شامل می‌شود.

پرداخت ۹۵ هزار وام ضروری به حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری

وام ۳۵ میلیون تومانی برای فرزندان بازنشستگان

با اعلام صندوق بازنشستگی کشوری تسهیلاتی نیز برای ازدواج فرزندان بازنشستگان و وام‌هایی برای تهیه جهیزیه این افراد درنظر گرفته شده است. در این ارتباط ثبت‌نام اینترنتی هشتمین دوره وام ازدواج ۱۴۰۲ فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از سوم تیرماه سال‌جاری از طریق درگاه خدمات الکترونیک آغاز شد.

این دوره از ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری تا انتهای سال‌جاری بنا به نیاز جامعه بازنشستگی تحت پوشش صندوق به تسهیلات، به صورت مستمر قابل ثبت‌نام و انجام است.

سهم ۸۱ درصدی بازنشستگان از حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری

جدیدترین آمارهای صندوق بازنشستگی کشوری، حدود یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۱۵۳ نفر حقوق‌بگیر و بازنشسته تحت پوشش با سهم ۶۶ درصد آنان مردان و ۳۴ درصدی زنان را نشان می‌دهد. بر این اساس تعداد زنان تحت پوشش این صندوق ۵۵۳ هزار و هشت نفر و تعداد مردان وظیفه‌بگیر و بازنشسته یک میلیون و ۷۷ هزار و ۱۴۵ نفر هستند.

همچنین بازنشستگان به عنوان بزرگترین جامعه هدف تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری ۸۱ درصد این جامعه هدف، متوفیان نیز ۱۸ درصد و ازکارافتادگان یک درصد از افراد حقوق‌بگیر و بازنشسته را تشکیل می‌دهند.

کد خبر: 65645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =