خریداران بورس در معرض یک آزمون جدی  قرار گرفتند

 روز دوشنبه «بیست و نهم آبان ماه» شاخص کل بورس با  کاهش نزدیک به ۹ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افت ۸.۲۳۰ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۸ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد کاهش از ۳.۲۶۲ واحدی در محدوده ۷۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۲ میلیارد ورقه سهم طی ۳۴۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد تومان داد وستد قرار شد و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ایران خودرو، معدنی و صنعتی گلگهر، مخابرات ایران و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین تاثیر منفی و نمادهای گروه توسعه مالی مهرآیندگان، سرمایه‌ گذاری‌ آتیه‌ دماوند و سرمایه‌گذاری توکا فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس‌ گداشتند

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۱۳۲ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز، ۹.۴ میلیارد ورقه سهم طی ۲۷۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۳ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریاساسول، ایران خودرو دیزل، بانک سامان، تجلی توسعه معادن و فلزات و بهمن دیزل بیشترین تاثیر منفی و نمادهای صبا فولاد خلیج فارس و فولار هرمزگان جنوب بیشترین اثر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که ارزش معاملات خُرد نیز دوباره نزدیک ۳.۵ هزار میلیارد تومان شده، حفظ این ارزش معاملات می‌تواند فرضیه کف‌سازی بازار سهام و آماده شدن بورس برای رشد را تقویت کند. همچنین حداقل انتظار از بازار امروز یک نیمه مثبت بود که این اتفاق رخ نداد و برعکس با نزدیک شدن به نیمه دوم بازار سهام، کم کم عرضه‌ها شدت گرفت و در نهایت بازار در اکثر نمادهای مهم منفی به کار خودش پایان دادند، که این موضوع باعث می‌شود، فردا بورس کار خود را از منفی شروع کند.

باید دید که آیا خریداران با توجه به افت قیمت دلار و ریسک‌هایی که وجود دارد، حاضر به سرمایه‌گذاری در بازار سهام خواهند شد یا اینکه سرمایه خود را در بازار دیگری خواهند برد.به نوعی خریداران بورس در معرض آزمون جدی قرار گرفته‌اند.

کد خبر: 65684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =