حمایت از مادران و کودکان در طرح یسنا

"علیرضا عسگریان" معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح یسنا با هدف حمایت از مادران شیرده و کودکان آنان با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ۱۵ خرداد اجرایی می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین، معاون وزیر کار امروز ۵ آذرماه در جریان نشست تشریح همکاری مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی با محوریت "مشارکت در زمینه ارائه بسته غذایی رایگان برای گروه‌های آسیب‌پذیر با اولویت مادران دارای کودک زیر ۲سال دهک یک درآمدی بیان کرد: یکی از مهم ترین راهبرد دولت سیزدهم در حوزه امنیت غذایی است. در این نشست مادران و کودکان مشمول طرح مورد توجه هستند.

وی همچنین ادامه داد: حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر با هزینه ۱۱۰ میلیارد تومان از مزایای این طرح یسنا در ۸ استان کمتر خوردار استفاده خواهند کرد.

عسگریان در ادامه این نشست توضیح داد: تداوم این طرح در فازهای دیگر با حمایت از مادران و کودکان ادامه پیدا می‌کند.

توجه دولت سیزدهم به دهک‌های پایین جامعه

"مصطفی فیضی" قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه این نشست گفت: در دولت سیزدهم توجه و اجرای نیازمندی و رسیدگی‌های لازم به اقشار مختلف جامعه به ویژه دهک‌های پایین، صرفاً به طرح مساله محدود نشده است.

فیضی افزود: ما به عنوان خادم آغاز طرح یسنا در کشور مطرح هستیم. ما در این ارتباط به میزان توان به عنوان حضور پیدا می‌کنیم. این طرح برای کمک به مادران باردار و مادران دارای کودک زیر ۲ سال تدوین شده و امید که ما بتوانیم در راستای عمل به وظیفه و تکلیف به عنوان مجری با اقدامات لازم اشتیاق به انجام کار داشته باشیم.

حمایت از کانون خانواده با اجرای طرح یسنا

" حمیدرضا علیان‌زادگان" مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در ادامه نشست امروز بیان کرد: این نشست در راستای اجرای طرح یسنا به جهت حمایت از کانون گرم خانواده برگزار شده است.

وی ادامه داد: ما در مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی نیز در این راستا اقدامات و همکاری خواهیم داشت. امیدواریم ظرف ۵ سال آینده بهبود محسوس شاخص‌های جمعیتی را شاهد باشیم.

علیان‌زادگان اضافه کرد: در مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد موضوع جمعیت به عنوان یکی از ماموریت‌های اقلی مورد توجه قرار گرفته و در این راستا ۲۰ کار ویژه در حوزه جمعیت و ۲۰ کارویژه در حوزه سلامت در جریان است.

او همچنین گفت: همچنین در ۵ حوزه مرتبط با جمعیت این کارویژه‌ها تعریه شده و ادامه کار را انجام می‌دهند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ادامه داد: این زیرساخت‌ها در خدمت فعالان جمعیتی قرار خواهند گرفت و ادامه کار را فعالان این بخش برعهده خواهند گرفت.

او افزود :همچنین طرح لبخند مادری در این راستا از ۲ سال قبل در این بنیاد اجرایی شده است. در این طرح تامین پوشاک را نیز برای واجدان شرایط دنبال خواهیم کرد.

کد خبر: 65846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =