رویارویی جذاب در بورس تهران

روز یکشنبه «ششم آذرماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت.

روز یکشنبه «ششم آذرماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با صعود ۱.۶۳۷ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۲ هزار واحدی در محدوده ۷۱۰ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷.۳ میلیارد ورقه سهم طی ۳۴۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۱ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنایع ملی مس، گروه مپنا، معدنی و صنعتی گل گهر، تولید فولاد سپید فراب کویر و ذوب آهن بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پتروشیمی جم، کشتیرانی جمهوری اسلامی، ایران‌خودرو و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۵۹ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز ۷.۲ میلیارد ورقه سهم طی ۳۱۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۵.۹ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای صبا فولاد خلیج فارس، تجلی توسعه معادن و فلزات و برق و انرژی پیوند گستر پارس و بانک سامان بیشترین تاثیر منفی و نمادهای توسعه مولد نیروگاهی جهرم، پتروشیمی تندگویان، داروسازی دانا، و پتروشیمی زاگرس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

بورس همچنان در تب و تاب نوسان

این درحالیست که ادامه خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و به اصطلاح پر بودن زیر تابلوها و حمایت حقوقی‌ها از سهمهای بزرگ بازار در جهت حفظ تعادل این سهم‌ها و همچنین ماندن ارزش معاملات سهام و حق تقدم در حوالی ۳.۵ الی ۴ هزار میلیارد تومان همگی نکات مثبتی هستند که روی تابلوهای معاملاتی همچنان شاهد آن‌ها هستیم.

از سویی با توجه به عرضه‌های آخر وقت در بازار امروز، احتمالا فردا در نیمه اول بازارساز و خریداران محک جدی ای خواهند خورد در برابر فروشندگان که سرنوشت نیمه دوم بازار را نیز مشخص خواهد کرد.

کد خبر: 65927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =