تحقق بیش از ۸۴ درصدی تعهد اشتغال در استان مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه تعهد امسال استان ایجاد ۴۹ هزار اشتغال است از تحقق ۸۴.۴ درصدی این تعهد خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسن خیریانپور در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران که با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی برگزار شد نرخ بیکاری استان را ۶.۴ درصد اعلام کرد و افزود: تعهد امسال استان ایجاد ۴۹هزار اشتغال است که تا کنون ۸۴.۴ درصد معادل ۴۳ هزار نفر محقق شده است.

وی نرخ مشارکت اقتصادی استان مازندران را ۴۶ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این آمار ۴.۶ درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در رابطه با نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان استان بیان کرد: از مجموعه اشتغال ایجاد شده، پنج هزار نفر برابر با ۱۲ درصد برای فارغ‌التحصیلان است.

مازندران، ‌رتبه پنجم بهبود فضای کسب و کار

وی با بیان این که در بهبود فضای کسب و کار مازندران، طبق رتبه‌بندی کشور رتبه پنجم را داریم، گفت: این آمار با استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران محقق شد.

خیریانپور نرخ تورم منتهی به آبان ماه استان را ۴۳.۳ درصد عنوان و بیان کرد: این آمار از متوسط ۴۴.۹ کشور کمتر است.

وی رتبه کشوری مازندران را در امنیت سرمایه‌گذاری سوم اعلام کرد و افزود: سال گذشته ۹۱ واحد راکد و امسال ۳۰ واحد به مدار تولید برگشت.

بازگشت بیش از ۱۴۰ واحد تولیدی در مازندران به مدار تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان این که پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم ۱۹۲ واحد تولیدی مازندران به دلایل مختلف در تملیک بانک‌ها قرار داشتند، گفت: در دو سال اخیر ۱۴۳ واحد از تملیک بانک‌ها خارج و به مدار تولید برگشتند.

وی همچنین افزود: در این مدت ۷۰هکتار از اراضی شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران که در اختیار واحدهای تولیدی راکد و تعطیل بوده است، باز پس گرفته شده است.

خیریانپور ادامه داد: از مجموع ۱۱۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات واحدهای تولیدی سفر رییس جمهور به مازندران ۸۹ هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد.

کد خبر: 65933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =