نشانه‌های رشد اصلی بورس در حال هویدا شدن است

روز چهارشنبه «هشتم آذرماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از ۲۸ هزار  واحدی در محدوده دو میلیون و ۶۰ هزار واحدی قرار گرفت

به گزارش «آتیه آنلاین»، در آخرین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با صعود ۲۸.۴۹۳واحدی در محدوده دو میلیون و ۶۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۸ هزار واحدی در محدوده ۷۲۰ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۱ میلیارد ورقه سهم طی ۴۲۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۶ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری غدیر، ملی مس، بانک ملت، گروه مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان و بانک تجارت بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای گروه صنعتی پاکشو، سیمان ایلام، سیمان اصفهان و پتروشیمی جم بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۱۹۵ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز ۶.۵ میلیارد ورقه سهم طی ۲۴۵ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۶.۴ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای نمادهای ایران خودرو دیزل، مالی سپهر صادرات، بانک سامان، انتخاب الکترونیک، تجلی توسعه معادن و پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای برق و انرژی پیوندگستر پارس، حمل و نقل گهرترابر سیرجان، بیمه دی و سیمان تدبیرگران فارس وخوزستان بیشترین منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که امروز در بازار سهام شاهد رنج‌های مثبت بر روی صندوق‌های سهامی و نمادهای بزرگ بودیم و همین موضوع نشان‌دهنده خوب بودن بازار در معاملات امروز است، ادامه این روند در شنبه می‌تواند آغازگر روند اصلی بازار سهام باشد که خیلی وقت است که اهالی بازار سهام منتظر آن هستند، و اگر این‌گونه نشود احتمالا دوبار به حالت نوسانی و گیجی که بازار در آن بسر می‌برد، باز خواهیم گشت.

کد خبر: 66002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =