کاهش ۱۸ درصدی اختلافات کارگری و کارفرمایی در استان گلستان

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: دادخواست‌های واصله ازسوی کارگران وکارفرمایان در۸ ماهه سال ۱۴۰۲به نسبت مشابه درسال قبل ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، حسینعلی خواجه مظفری در جمع مدیران ستادی این اداره کل گفت: تعداد داخواست‌های واصله در ۸ ماهه اول سال ۱۴۰۱ ؛تعداد ۳ هزار ۹۱۷ و آرای صادره ۳ هزار و ۴۵۲ بوده است اما تعداد دادخواست‌های واصله در ۸ ماهه اول امسال ۳هزار و ۲۲۰ و آرای صادر شده ۲ هزار و ۹۰۷ بوده است که نسبت به سال گذشته، کاهش ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: این موفقیت مهم از طریق اتخاذ تصمیمات و تمهیدات لازم وحضور مستمر در بنگاه‌های اقتصادی و برگزاری جلسات هم‌اندیشی باتشکل‌های کارگری وکارفرمایی استان به دست آمده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: بارعایت اصل دقت در مراجع حل اختلاف کار استان و با عنایت به آموزش‌های مستمر اعضای هیأت‌های رسیدگی کننده به دعاوی کارگری و کارفرمایی و همچنین بررسی و رفع مشکلات درتسهیل و تسریع رسیدگی‌ها، میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در ۸ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مشابه سال قبل با ۸ روز کاهش، از ۴۳روز به ۳۵روز تقلیل یافته است.

وی با اشاره به رویکرد اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مورد کاهش اختلافات کارگری وکارفرمایی، گفت: در این رابطه بیش از۳۴ درصد از پرونده‌های ورودی به مراجع حل اختلاف کار گلستان منجربه صلح شده و آرای سازشی صادرشده است.

خواجه‌مظفری ادامه داد: بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های اجتماعی وزارت کار است که بر اساس آن مکلف است با دریافت حق بیمه بیکاری، مقرری ماهانه به کارگران مشمول قانون کار که به طور غیر ارادی بیکار و از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند، پرداخت کند.

وی افزود: با نظارت به موقع و پیگیری مشکلات کارگران وکارفرمایان استان گلستان درباره مدیریت برقراری بیمه بیکاری، اداره کل گلستان به‌عنوان تنها اداره درسطح کشور است که از ابتدای سال تاکنون در برقراری بیمه بیکاری، سیر نزولی داشته است.

خواجه مظفری در پایان یادآور شد: تعداد ۲۸۰ هزار کارگر بیمه شده مشمول قانون کار در ۴۳ هزار کارگاه مشمول قانون کار در استان گلستان مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر: 66048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =