تجدید ارزیابی دارایی‌ها دوباره بورس را داغ می‌کند

روز ‌شنبه «هجدهم آذرماه» شاخص کل بورس با افت بیش از ۱۰ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۰ هزار واحدی قرار گرفت

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با صعود ۱۰.۰۵۸ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۲ هزار واحدی در محدوده ۷۴۴ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۹ میلیارد ورقه سهم طی ۴۲۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۲ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، کشتیرانی جمهوری اسلامی، ایران‌خودرو، پتروشیمی خلیج‌فارس و گروه مپنا بیشترین تاثیر منفی و نمادهای پتروشیمی جم، ذوب آهن اصفهان و گروه ‌بهمن‌ بیشترین تاثیر مثبت و را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۳۳ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۸.۸ میلیارد ورقه سهم طی ۲۸۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۷ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت ونمادهای سنگ‌آهن گهرزمین، گروه انتخاب الکترونیک آرمان و صبا فولاد خلیج‌فارس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس و ایران‌خودرو دیزل بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

روند معاملات بورس تضعیف شد

این درحالیست که با رشد ۹۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۶.۲ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۵۸ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۳۰۷ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند. امروز کمی ارقام روی تابلو گمراه کننده بود، چون روز آخر پذیره‌نویسی نماد فصباح بود و ۱.۵ هزار میلیارد تومان از ارزش معاملات امروز مربوط به این پذیره‌نویسی بود. البته روزهای گذشته هم حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از ارزش معاملات روزانه را این پذیره نویسی به خود اختصاص می‌داد.

پس اگر ۱.۲ هزار میلیارد تومان از ارزش معاملات امروز را در نظر نگیریم، امروز ارزش معاملات پایین‌تری حتی از روز چهارشنبه داشتیم که مسئله نشانه خوبی نیست و رنج‌های منفی هم که روی سهم‌های بزرگ و تاثیرگذار بازار کشیده شد، نتوانست ارزش معاملات را زیاد تکان دهد.

ادامه این وضعیت روی تابلوهای معاملاتی برای روزهای آینده می‌تواند روند دو هفته اخیر که یک روند مثبت و رو به بالا بوده را دچار ضعف کند، بنابراین معاملات دو روز آینده بسیار مهم خواهد بود. این امیدواری وجود دارد که فردا در نیمه دوم بازار شاهد برگشت، بورس باشیم، تا ناامیدی دوباره در بازار حاکم نشود و در مقابل دوباره شاهد برگشت ارزش معاملات به ارقامی بین ۶ الی ۷ هزار میلیارد تومانی باشیم.

نماد ذوب‌آهن اصفهان امروز خبر از اعلام درصد افزایش سرمایه‌اش تا هفته آینده داد که این موضوع می‌تواند استارت روند افزایش سرمایه‌های بازار سهام را مثل سال ۹۶ بزند. در آن سال نیز ذوب‌آهن با افزایش سرمایه ۳۳۲ درصدی روند جدیدی در بازار شکل داد و پشت سر این شرکت نیز بسیاری از شرکت‌ها به دنبال افزایش سرمایه رفتند و بازار سهام بسیار داغ شد.

کد خبر: 66291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =