پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی از سوی تامین‌اجتماعی هرمزگان

مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان از پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: این پرداخت‌ها، براساس اسناد دریافتی ادامه خواهد داشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، غلامعباس مومنی با اعلام این خبر و بیان اینکه ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش درمان غیرمستقیم پرداخت شده افزود: همچنین ۷۳۰ میلیارد ریال به بخش خصوصی و ۹۴ میلیارد ریال هم به نیروهای مسلح پرداخت شده است.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال در سال گذشته در بخش درمان غیرمستقیم به دانشگاه علوم پزشکی، بخش خصوصی، نیروهای مسلح و سایر مراکز درمانی پرداخت و با آن مراکز تسویه شد.

بیمارستان خلیج فارس مجوز ۳۰۰ تختخواب را دارد

مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان همچنین به بخش درمان مستقیم پرداخت و گفت: این سازمان دارای ۹ مرکز درمانی ملکی در استان بوده که سه مرکز در بندرعباس قرار دارد و بیمارستان خلیج‌فارس تنها بیمارستان تخصصی ملکی استان است که باید همه جمعیت بیمه شده را پوشش دهد.

مومنی با اشاره به اینکه این بیمارستان دارای ۹۳ پزشک عمومی و متخصص بوده و در هر شیفت چهار پزشک در اورژانس فعالیت می‌کنند افزود: بیمارستان خلیج‌فارس مجوز ۳۰۰ تختخواب را دارد و یکی از سیاست‌های سازمان تامین‌اجتماعی هم ترمیم و بازسازی بخش‌هاست تا هم آن‌ها را به روز کرده و هم ایرادهای ساختمانی و فنی برطرف شود.همین منجر شده ۷۵ تخت از ۲۷۳ تخت فعال از چرخه خدمت خارج شده و تعداد تخت‌های فعال درحال حاضر به ۱۹۳ تخت فعال برسد.

وی یادآور شد:‌ هفته گذشته آمار بستری این بیمارستان به ۲۰۳ تا ۲۰۴ نفر رسید که بیش از تخت‌های فعال بود و این به معنای استفاده از تخت اورژانس برای بستری درپی کمبود تخت بیمارستانی در هرمزگان است.

آمار بیمارستان خلیج‌فارس در زمینه سزارین از میانگین جهانی کمتر است

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته بیمارستان خلیج‌فارس بار بیمارستان شریعتی را هم بر دوش داشت گفت:‌ آمار زایمان این بیمارستان در هفت‌ماهه اول ۱۴۰۲ حدود ۲ هزار و ۱۰۰ نفر بود که ۷۶۵ نفر سزارین نوع دوم شدند.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان با تاکید بر اینکه درحال ترویج زایمان بدون درد و طبیعی هستیم،‌ افزود: بخش زایشگاه باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل اقدام‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است و احتمالا بزودی تغییرهایی در آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ آمار بیمارستان خلیج فارس در زمینه سزارین با توجه به اینکه برای مرتبه‌های دوم و سوم است از میانگین جهانی کمتر است که جای خوشحالی دارد و هرچه زایمان طبیعی باشد بهتر است.

مومنی همچنین گفت: مدتی قبل دانشگاه علوم پزشکی در نامه‌ای به بیمارستان خلیج‌فارس اعلام کرد میزان رضایت مادرانی که زایمان طبیعی در این بیمارستان داشته‌اند ۹۲ درصد است.

پنج طرح عمرانی درمانی در هرمزگان درحال پیگیری است

مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه همزمان پنج طرح عمرانی درمانی در استان درحال پیگیری است گفت: درمانگاه پنج هزار و ۳۰۰ متری بیمارستان خلیج‌فارس مهمترین آن‌هاست، مدیریت درمان درحال پیگیری دریافت پروانه از شهرداری بندرعباس بوده و امید است بتوان در سال جاری کلنگ احداث آن را به زمین زد.

وی افزود:‌ همچنین مجوزهای لازم برای احداث درمانگاه حاجی آباد از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اخذ شده است،‌ مقدمات احداث درمانگاه خمیر هم درحال انجام بوده و مجوز درمانگاه دیگری در شهر پارسیان اخذ شده است.

مومنی گفت:‌ کارهای اولیه برای احداث درمانگاهی در شهرستان بستک درحال انجام بوده و امید است بتوان این طرح‌ها را که از نظر اعتباری مشکلی ندارند تا چهار سال آینده آماده خدمات‌دهی به مردم کرد.

کد خبر: 66310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =