ایجاد ۱۲۰ هزار شغل خانگی طی ۸ ماهه امسال

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد بیش از ۱۲۰ هزار شغل خانگی تا پایان آبان ماه امسال و تحقق ۸۰ درصدی اهداف طرح خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا،محمود کریمی بیرانوند درباره آمار اشتغال خانگی در سال جاری گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه برای بیش از ۱۲۰ هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی اشتغالزایی شده است که تحقق ۸۱ درصدی اهداف این طرح را نشان می‌دهد و درصددیم تا پایان سال به هدفگذاری ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی جدید از طریق مشاغل خانگی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ گفت: این تسهیلات امسال به ۴۰۰۰ میلیارد تومان رسید که رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال قبل داشت و به دلیل جذب مناسب اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز توسط بانک مرکزی اختصاص یافت.

به گفته معاون اشتغال وزیر کار با همکاری بانک مرکزی اعتبار جدید به تسهیلات قبل اضافه شد و سقف اعتبارات مشاغل خانگی به ۵۰۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

کریمی بیرانوند درباره میزان پرداخت و درصد کارمزد وام اشتغال خانگی گفت: در حال حاضر به مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان تسهیلات پرداخت می‌شود که سقف تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی مستقل ۱۵۰ میلیون تومان و مشاغل پشتیبان به ازای ۴۰ نفر اشتغالزایی ۴ میلیارد تومان است که با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود.

وی همچنین از رشد ۲۰۰ درصدی صدور مجوزهای کسب و کار در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: سال قبل ۲۱۸ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شد که از محل صدور این مجوزها ۱۰۳ هزار فرصت شغلی در بخش مشاغل خانگی به وجود آمد.

کد خبر: 66381

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =