مراجعه بیماران ۳ شهرستان به درمانگاه بافت

سرپرست درمانگاه تأمین‌اجتماعی بافت (کرمان) گستره پوشش درمانی این مجموعه را بسیار وسیع بیان کرد؛ به نحوی که ساکنان سه شهرستان خدمات خود را از این مرکز دریافت می‌کنند و ماهانه حدود ۶۰۰۰ نفر به این درمانگاه مراجعه و ویزیت می‌شوند.

دکتر عماد امینی‌زاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین خدمات این مرکز درمانی را شامل ویزیت پزشک عمومی، دندانپزشکی و مامایی برشمرد و افزود: همچنین واحدهای تزریقات، داروخانه، آزمایشگاه و پذیرش نیز در این مجموعه فعال است و واحدهای اداری، مالی و فناوری اطلاعات از دیگر خدمات این مرکز را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: درمانگاه در دو طبقه، هریک به مساحت ۷۰۰ متر مربع زیربنا احداث شده و در دو شیفت صبح و عصر فعال است و با توجه به جایگاه درمانگاه به عنوان یک مرکز درمانی سرپایی عمومی، خدمات تخصصی پزشکی ارائه نمی‌شود.

سرپرست درمانگاه تأمین‌اجتماعی بافت، تاکید کرد: خدمات این مرکز به عنوان یک مرکز عمومی سرپایی با استقبال بیمه‌شدگان مواجه می‌شود، به نحوی که ماهانه حدود ۶۰۰۰ بیمار در این درمانگاه ویزیت می‌شوند.

امینی‌زاده، ادامه داد: این درمانگاه علاوه بر پوشش خدمات درمانی مردم و بیمه‌شدگان شهرستان بافت، به ساکنان شهرستان‌های رابر و ارزوئیه نیز خدمت‌رسانی می‌کند و بسیاری از بیمه‌شدگان این شهرستان‌ها به این درمانگاه مراجعه می‌کنند.

او با اشاره به تمهیدات این مرکز برای فراهم کردن داروهای مورد نیاز بیماران، افزود: بسیاری از داروهای تجویزی پزشکان براساس فارماکوپه دارویی تأمین‌اجتماعی در مرکز در دسترس بیماران قرار دارد. آن دسته از داروهایی که با کمبود کشوری مواجه است، تلاش می‌شود تا با تمهیداتی مانند افزایش تعداد شرکت‌های دارویی طرف قرارداد، فراهم شود و به فراخور زمینه فعالیت، کمتر با مشکل کمبود دارویی مواجه هستیم.

سرپرست درمانگاه تأمین‌اجتماعی بافت، تعداد شاغلان این مرکز درمانی را ۲۰ نیروی انسانی برشمرد و گفت: از این میان، ۱۴ نفر را کادر درمان تشکیل می‌دهد و تعداد پزشکان عمومی نیز ۴ نفر است. اما برای تکمیل نیروی انسانی، نیازمند جذب دارویار، منشی پزشک و نیروی خدماتی هستیم.

امینی‌زاده، بیان کرد: از طرفی با توجه به بالا بودن تعداد مراجعه کننده‌ها، ضرورت نوسازی و بهسازی فضای فیزیکی درمانگاه وجود دارد. درحال حاضر سالن انتظار، گنجایش پذیرش بیماران را ندارد و به دلیل قدیمی بودن بافت ساختمان، از استانداردهای مناسب برخوردار نیست.

وی ارتقای درمانگاه به یک مرکز تخصصی و فعالیت در قالب پلی‌کلینیک را از مهمترین برنامه‌های آتی برشمرد تا امکان پاسخگویی مناسب به نیازهای درمانی بیمه‌شدگان همسو با افزایش جمعیت آن‌ها فراهم شود.

کد خبر: 66526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =