پرداخت ۵۶ میلیارد ریال برای بیماران صعب‌العلاج تامین‌اجتماعی یزد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد از پرداخت ۵۶ میلیارد ریال برای بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حامد هاتفی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۰۷ بیماری خاص به عنوان صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار گرفت افزود: تمام سرطان‌ها، بیماری "ام اس"، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و دیگر بیماری‌های صعب‌العلاج زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی افزود: در استان بیماری صعب‌العلاجی نداریم که به مدیریت درمان تامین‌اجتماعی مراجعه و اسناد و مدارک خود را ارائه کرده باشد و هزینه آن پرداخت نشود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد با بیان اینکه سالانه تا سقف ۵۰ میلیون تومان به بیماران صعب العلاج پرداخت می‌شود گفت: همچنین ۱۵ میلیون تومان به این بیماران از قبل به عنوان خارج شمول پرداخت می‌شود که مجموعا سالانه ۶۵ میلیون تومان را شامل می‌شود.

اجرای ۱۰۰ درصد نسخه الکترونیکی در استان

هاتفی با اشاره اجرای نسخه الکترونیکی در استان گفت: اکنون صدور نسخه الکترونیکی در استان به صورت ۱۰۰ درصد اجرا می‌شود و اصلا نسخه دستی نداریم در صورتی که می‌توان ۱۰ درصد نسخه کاغذی را پذیرفت.

وی با بیان اینکه این طرح از سال ۹۴ به صورت پایلوت در استان آغاز شد افزود: مهمترین هدف این طرح دسترسی آسان به پرونده‌های الکترونیکی بیمار است.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان یزد گفت: در اجرای این طرح دیگر نیازی به ارائه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان نیست و بیمار فقط با اعلام کد ملی خود، معاینه و اقلام دارویی هم در سامانه تمام داروخانه‌های کشور ثبت می‌شود.

وی بیان کرد: با اجرای طرح نسخه الکترونیکی و حذف دفترچه‌های کاغذی، انتقال سوابق بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی قابل دسترسی است و شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطای ناشی از نسخه های بدخط پزشکان، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران از دیگر مزایای این طرح است.

افتتاح بیمارستان فوق تخصصی جراحی‌های سرطان تامین‌اجتماعی در یزد

هاتفی با اشاره به خدمات بیمارستان شهدای کارگر تنها بیمارستان تامین‌اجتماعی در استان است گفت: در سال گذشته ۲۵ هزار عمل جراحی در این بیمارستان انجام و همچنین ۲۲ میلیون بسته خدمتی شامل آزمایشگاه، سونوگرافی، فیزیوتراپی به بیماران مراجعه کننده ارائه شد.

وی از ساخت مرکز درمانی در شهرستان مهریز و خاتم خبر داد و افزود: عملیات ساخت این مراکز درمانی آغاز شده که امید است در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین به ساخت یک بیمارستان ۱۵۰ تختی فوق تخصصی جراحی‌های سرطان تامین‌اجتماعی در استان اشاره و بیان کرد: این بیمارستان در سه فاز ساخته می‌شود و امیدواریم در سال ۱۴۰۶ به بهره‌برداری برسد.

کد خبر: 66536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =