بیماری اقتصاد، عامل نوسانات در بورس

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: مشکلاتی در اقتصاد و بازار وجود دارد که آن را بیمار کرده است و چنین معضلاتی اجازه نمی‌دهد بورس به روند صعودی خودش باز گرددد.

علیرضا عسگری مارانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: از نظر کارشناسی باید گفت تا جلوی ریسک‌های سیستماتیک گرفته نشود اتفاق عجیب و غریب در بازار سرمایه نخواهد افتاد و خبری از رشد و روند صعودی نیست.

وی افزود: وقتی بسیاری از صنایع در کشور اجازه قیمت‌گذاری ندارند و قیمت ها به صورت دستوری اعلام شده و آنها نیز به عنوان تولید کننده با ضرر و زیان کالاهای خودشان را می فروشند نباید انتظار مثبتی از بازار و به تبع آن بورس داشت.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه برخی مدیران صنعتی که مجبورند به دلیل انتصاب دولتی به خاطر میزشان بجنگند نه منافع سهامداران، تصریح کرد: در شرایطی که صنایع مختلفی مانند خودرو، سیمان، فولاد و... نمی توانند تصمیمی در راستای اصلاح وضعیت فروش و بازار محصولاتشان بگیرند، مشکلات اقتصاد و بازار بورس هم مشکلش حل نخواهد شد اما اگر این مشکلات را بتوان حل کرد و به صورت واقعی به دنبال منافع سهامداران که همان مردم هستند، رفت، بارقه‌های امید برای اصلاح بازار سرمایه به وجود خواهد آمد.

عسگری مارانی تاکید کرد: دولت باید تصمیمش را در این زمینه بگیرد. نمی‌توان تورم را با فروش کالاهای ارزان قیمت از بنگاه‌ها کنترل کرد و با این شیوه به بنگاه‌ها آسیب زد. در چنین شرایطی بایدبورس و بازار سرمایه را در کل و جزء آن به سهامداران و متخصصان واگذار کرد و مدیران نیز باید تصمیمات شجاعانه‌ای در راستای کسب منافع جمعی بگیرند تا امید به اصلاح آن داشت.

کد خبر: 6654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =