اختصاص مشوق‌های جدید برای بهبود فضای کسب و کار سیستان و بلوچستان

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشوق‌های جدیدی برای تغییر و بهبود فضای کسب و کار در استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، محمود کریمی بیرانوند در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: آمارهای رسمی نشان می‌دهد که سیستان و بلوچستان از لحاظ کاهش نرخ بیکاری و رشد اشتغال در بخش صنعت در دولت سیزدهم عملکرد خوبی داشته است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که می تواند عملکرد این استان در حوزه اشتغال را در کشور بیش از گذشته متفاوت سازد، ثبت اطلاعات شاغلان در سامانه رصد ملی اشتغال است، چون مبنای ایجاد اشتغال سالیانه یک میلیون نفر در دولت سیزدهم و همچنین ارزیابی عملکرد استان‌ها، داده‌های سامانه رصد است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای حمایت از کارآفرینان در راستای بکارگیری نیروی کار بومی، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تحت عنوان پرداخت ۵ درصد سهم حق بیمه کارفرمایی به سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرد که نیمی از این اعتبار مختص سازمان بهزیستی خواهد بود.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای کسب و کار در سیستان و بلوچستان

کریمی بیرانوند بیان کرد: همچنین بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید علاوه بر اعتبارهای جاری خود، هر کدام مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای کسب و کار در استان اختصاص دادند.

وی افزود: از منابع داخلی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به استان تزریق می‌شود تا پایان سال موج مثبتی از پرداخت تسهیلات اشتغال در سیستان و بلوچستان شکل گیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عملکرد مطلوب سیستان و بلوچستان در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته و امسال، از تخصیص اعتبار ویژه در سال آینده برای تقویت و حمایت از کسب و کارهای خانگی این استان خبر داد.

وی گفت: برای معرفی سامانه جستجوی شغل در سیستان و بلوچستان باید تلاش شود، چون این سامانه می تواند نیاز کارجو و کارفرما را در کمترین زمان و به ساده ترین روش برطرف سازد.

ثبت ۲۱۵ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغل سیستان و بلوچستان

کریمی بیرانوند افزود: از تیرماه سال جاری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سامانه جستجوی شغل رونمایی کرده است، تا به امروز حدود ۲۱۵ هزار فرصت شغلی از سوی کارفرمایان و کارجویان به ثبت رسیده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت بر اشتغال واقعی افراد تاکید دارد گفت: مرکز پایش اشتغال کشور برای شفافیت بیشتر و رهگیری داده‌های ثبت شده در سامانه رصد ایجاد شده است که به سه روش کار ارزیابی و صحت‌سنجی را انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: سامانه رصد اشتغال یک ابزار است که در صورت استفاده مطلوب از آن، می‌توان سیاست‌گذاری درستی نسبت به اشتغال نقطه به نقطه کشور انجام داد.

کد خبر: 66650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =